OSTRUŽINOVÉ MUFFINY S ČOKOLÁDOU

V míse promícháme 200 g celozrnné mouky z dvouzrnky (nebo špaldové mouky), 100 g bramborového škrobu, špetku soli, půl lžičky jedlé sody a lžičku kypřicího prášku. Nastrouháme jedno jablíčko a spolu se 100 g datlí (sušené předem namočíme), 70 ml slunečnicového oleje a 175 ml rostlinného mléka (použila jsem kokosové) rozmixujeme dohladka a vmícháme k mouce. Nakonec vmícháme zlehka 250 g ostružin a rozdělíme do muffinových formiček. Pečeme při 180 stupních asi 20 – 25 minut, stav kontrolujeme špejlí. Rozehřejeme ve vodní lázni 80 g bezmléčné hořké čokolády se lžící kokosového oleje a dvěma lžícemi rostlinného mléka a hotové muffiny ozdobíme.


3 komentáře:

  1. Paní Evo, na první fotce je vidět kus mlýnku na mouku. Pořídila jste si elektrický mlýnek KoMo Duett? Pokud ano, jak jste s ním spokojená? Hlavně by mě zajímala recenze vločkovače... Moc děkuji za odpověď.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, je to KoMo duett, mám ho už asi dva roky a jsem velmi spokojená, používám ho prakticky denně. Mele kromě různého obilí i rýži, kukuřici, cizrnu, hrách a čočku. Vločky zpracovává skvěle, je to nejlepší kuchyňský přístroj, jaký jsem kdy měla.

      Vymazat
  2. Včera jsem pekla muffiny a měly úspěch ;-) Dala jsem jen 60g datlí + 1 větší banán, škrob jsem neměla, tak jsem ho nahradila jedním sáčkem vanilkového pudinku + 50g hladké kukuřičné mouky. Těsto je výborné a krásně vláčné. Jelikož s námi muffinky putovaly v batohu na výlet, oželela jsem "čokoládovou čepici" a muffiny před pečením posypala karobem se skořičí...

    OdpovědětVymazat