SEZAMOVÝ KOLÁČ SE ŠVESTKAMI

Poslední dobou peču do maličkého plechu a úplně to stačí, pořiďte si ho taky, je šikovný. Tohle je naprosto skvělý koláč podle mého gusta – tak akorát sladký, správně „mokrý“ a švestky mu dodávají říz.
V míse promícháme 200 g celozrnné špaldové mouky, 100 g mletého černého sezamu (má jemnější chuť než bílý), 70 g rapadury (nebo cukru), 2 lžičky kypřicího prášku, půl lžičky skořice a půl lžičky mleté pomerančové kůry. Nastrouháme najemno 2 jablka a rozšleháme je s 200 ml rostlinného mléka a 2 lžícemi oleje. Jablečnou směs nalijeme do mísy k mouce a promícháme. Těsto rozetřeme na malý (23/13 cm) vymaštěný plech, poklademe půlkami švestek a pečeme při 180 stupních 45 minut až hodinu, podle výkonnosti trouby.


1 komentář:

  1. Milá paní Evo, nejednou jsem se přesvědčila, že recepty "dle vašeho gusta" přesně odpovídají gustu mému, a u tohoto moučníku tomu není jinak ;-) Navíc je bleskurychle připravený a dá-li se těsto do muffinových formiček, jak jsem to včera v nočních hodinách udělala já, zkrátí se i doba pečení. Přidávám vyzkoušený tip - asi třetinu černého sezamu jsem nahradila mletými vlašáky a navíc jsem do těsta přidala i trochu kustovnice (goji), kterou mé děti milují :-) K tomuto moučníku se rozhodně budu vracet a moc vám za něj děkuji!

    OdpovědětVymazat