BRAMBOROVÝ SALÁT S FAZOLEMI A ŘEPOU

Další z výtečných a zdravých zimních salátů z dostupných a levných surovin. A pak že je zdravá strava drahá! :)
Večer předem namočíme 100 g bílých fazolí, druhý den vodu vyměníme a fazole uvaříme doměkka. Uvaříme ve slupce půl kila brambor a jednu červenou řepu (400 g), oboje oloupeme a nakrájíme na kostičky. Čtvrt hlávky (300 g) kapusty nakrájíme na nudličky a na lžíci oleje ji podusíme podlitou vodou se solí a kmínem. Vše promícháme v míse, přidáme nakrájenou cibuli, osolíme, opepříme, vmícháme dvě lžíce jablečného octa a dvě lžíce panenského oleje podle vlastní volby.


7 komentářů:

  1. Zeleniny jíme hodně, bohužel mě poslední dobou děsí kolik zeleniny obsahuje překročený limit pesticidů apod., nechávám si zasílat z potrav. inspekce výsledky kontrol a není týden, aby něco nenašli :-( Takže pokud si to člověk nemá možnost vypěstovat sám, tak to asi také moc zdravé nebude. Pěkný den Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. a jak to tedy děláte vy?

      Vymazat
    2. Přes léto si pěstujeme na zahradě co lze, hodně dávám do mrazáku, ale zbytek bohužel musím kupovat... nejhorší je, že ani ty bio nemají kontroly v pořádku, naposledy byla špatná i bio mouka :-(

      Vymazat
    3. Dělám to stejně, co jiného nám také zbývá, že? Zdravý organismus si s pesticidy víceméně poradí, moje řešení je tedy všemožně to zdraví organismu podpořit. Hezký den!

      Vymazat
  2. Dobrý den,
    nově mám Vaše 2 kuchařky, jelikož se chci stravovat zdravěji. Ale..... nejsem vegetariánka, veganka atd. - prostě jím vše a hlavně miluji sladké (moučníky, buchty, koláče). Mám dotaz - pokud použiji Vaše recepty a místo rýžového, sojového mléka použiji kravské mléko, místo sezamového oleje slunečnicový,atd. - myslíte si, že je to na závadu Vašich receptů. Děkuji Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. dobrý den, na chuti se toho příliš nezmění

      Vymazat
  3. Pokud již nemám zásoby své z mrazáku, také musím kupovat co je na trhu. Snažím se ale kupovat alespoň zeleninu, která je v našem pásmu pro náš organismus obvyklá - zelí,občas kapustu, řepu, kořenovou zeleninu. Děláme si zásoby na podzim -brambory, cibule, česnek, takový základ. Luštěniny jsou v zimě také skvělé na vaření. Kvalita potravin jde strmě dolů, bohužel...
    Alena

    OdpovědětVymazat