HADŘÍKY NA NÁDOBÍ ZE STARÉ OSUŠKY

Nádobí myjeme všichni, a speciálně my, kteří nevlastníme myčku, spotřebujeme množství různých houbiček a hadříků na nádobí. Některé jsou pratelné a víceméně ekologické, některé (hlavně ty molitanové) po pár dnech vyhodíte do odpadu. A protože se všichni snažíme (doufám) všemožnými způsoby eliminovat svou ničivou stopu v okolním prostředí, je zrovna tohle drobnost, kterou zvládne každý, a která přírodě trochu ulehčí od odpadků.
Staré, prořídlé nebo děravé ručníky a osušky se najdou v každé domácnosti. Stačí je nastříhat na obdélníky cca 20/10 cm, přeložit a sešít. Jsou savé, trochu drsné taky a na nádobí jsou báječné. Dají se samozřejmě vyprat (i na 90 stupňů), tak je můžeme používat doslova do roztrhání.



10 komentářů:

  1. Hadříky z froté ručníků používám hlavně v koupelně, jsou skvělé tím, že jsou drsné. V kychyni používám místo houbičky lufu (lze koupit v eko obchodech nebo si ji vypěstovat na zahrádce) a k tomu hadřík z bambusových plen, které se strazily při vysokých otáčkách v pračce. První lufa mi vydržela rok (máme myčku) než se rozpadla. Tolik ušetřených houbiček. Navíc se na rozdíl od houbiček neničí mytím mouky apod.

    OdpovědětVymazat
  2. Ja som si zasa vyrobila „hubky“ zo zvyškov molitanu a starého konopného plátna ešte hádam po prababke (mávali z neho plachty, uteráky a kadečo iné). Tiež sú výborné a dlho vydržia, ale aj na lufu sa tento rok chystám, včera som práve získala semienka, tak som zvedavá, čo vypestujem :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. držím palce ať Vám vyroste, plodí a výnos "lufy" vystačí na rok mytí nádobí :-)

      Vymazat
    2. Evi, o lufe slyším prvně a hledám cožeto vlastně je. Netušila jsem. Díky za inspiraci- moc prosím o článek u tebe na blogu, co se dá kde zredukovat a používat úplně eko? U některé zeleniny ovoce se nevyhnu obalu, váhám, zda jej vůbec brát(třeba pomelo, děti milují(já též), ale nepotkala jsem ho bez plastu, takže jsme si ho dopřáli na Vánoce a teď jen chodím kolem. Síťky(babička dovezla pomeranče) jsem využila na lůj pro ptáčky.
      Co sypeš do myčky?
      Díky.
      Krásné dny.
      Bohunka

      Vymazat
    3. Bohunko, děkujiza důvěru. Zrovna pomelo si kupuji, protože ho oba s mužem milujeme a je to navíc jedno z mála jídel, které mi chystá muž. Ale o článku na téma zero waste přemýšlím už dlouho. Zkusím se pochlapit a něco sepsat.

      Vymazat
  3. A kam prosim odkladate hadrik po umyti? To je vec, ktera mi vadi, kdyz babicka pouziva natrhane hadry na nadobi i v koupelne - je to spinave a vlhke a vali se to ruzne po kuchyni nebo koupelne. Molitanova houbicka se mi zda kompaktnejsi, kdyz lezi v drezu nebo na kraji :-) Tak nemam mycku a premyslim nad tim.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přemýšlíte nad myčkou kvůli tomu, že nevíte, kam pověsit hadřík? Doufám, že jsem to špatně pochopila :D
      Já ho dobře vyperu pod vodou, vyždímu a přehodím na rantl dřezu, za chvíli je suchý.

      Vymazat
  4. Skvělý nápad! A já řešila, jak ty "drátěné" starší ručníky využít :-) Zatím jsme využívali starší dětské froté "žínky" nebo haderky ušité ze starého povlečení. A sušíme stejně :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Už se k tomu chystám asi rok, tak to je impuls se konečně odhodlat a konat :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Děkuji moc za tyto krásné nápady. Já tedy osobně mám nejraději kupovat nové věci a to jen proto, že jsem značně nemotorná a nedokáži si skoro nic vyrobit svépomocí :-D Vyrobit si ale vlastní ručníky, hadříky a osušky je určitě super nápad a možná se překousnu :-)

    OdpovědětVymazat