CHLUPÁČE ZAPEČENÉ SE ZELÍM

Jistě všichni znáte a děláte v různých drobných variacích. U nás doma se tomu říkávalo „kočičák“ a já to milovala. Maminka to ale dělávala se zbytky pečeného masa, co zbyly v pekáči, což já samozřejmě nedělám. Někdy vmíchám opečený tempeh nebo tofu nebo seitan, ale jde to jak vidíte klidně i bez toho 
V míse promícháme kilo syrových najemno nastrouhaných brambor, 5 vrchovatých lžic Hrašky, kilo uvařených a prolisovaných brambor a 300 g hrubé mouky. Vznikne husté těsto, ze kterého vykrajujeme namočenou lžící knedlíky (noky) do vroucí slané vody a vaříme pět minut po vyplavání. Promícháme je s půl kilem kysaného zelí, třemi velkými cibulemi osmahnutými na oleji a několika lžícemi oleje. Pečeme při 200 stupních 45 minut.


6 komentářů:

  1. Já chlupáče dělám jenom ze syrových brambor, tak jak je vařívala mamka. A u nás se "kočičák" říkalo rozšťouchaným vařeným bramborám smíchaným s lehce povařeným kysaným zelím a osmaženou cibulkou. Dodnes se tomu u nás jinak neřekne :o) a tuto kombinaci máme moc ráda. Tuhle Vaši variantu s chlupatými určitě vyzkouším, kysaného zelí máme ještě dost.
    Krásný den.
    Alena

    OdpovědětVymazat
  2. Evi, hraška je místo vajec, že? Kolik byste dala vajíček?
    Nikdy jsem nic takového nevařila, ani u nás doma se nedělalo, mám trochu obavu, vykrajování těch noků mi asi bude dlouho trvat, hážete je do vroucí vody postupně, jak je vykrajujete, nejsou pak nestejně uvařené, či některé rozvařené? Je to takový hloupý dotaz, ale nikdy jsem noky nedělala. Recept mě láká, vyzkouším. Díky za inspiraci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, Adélo, Hraška je místo vajíčka, stačí jedno. Než vykrojíte první nok, lžíci namočte do hrnce, aby se těsto na lžíci nepřilepilo, pak už budou klouzat do vody snadno. Musíte být rychlá, ale nestresujte se, ona se voda vařit přestane, když do ní ty noky dáváte a jakmile to dokončíte, zase se vařit začne. Jo, a vařte to nadvakrát nebo z poloviční dávky, tohle je tak pro 5 - 6 lidí.

      Vymazat
  3. Děkuji, zkusím z půlky, dobrou a noc brzy se uzdravte!

    OdpovědětVymazat
  4. Povedlo se, oběd byl výborný a jen se po něm zaprášilo, určitě budu opakovat. Díky za recept i za rady.

    OdpovědětVymazat