KREV SVATÉHO JANA

Jinak též, a méně poeticky, třezalkový olej. Letos jsem to zkusila jinak - na svatého Jana jsem naložila třezalku do slunečnicového oleje a nechala týden na sluníčku. Poté jsem bylinu přecedila a do stejného oleje naložila druhou dávku. Po týdnu byl olej velmi hustý, neprůsvitný a tmavočervený. To bude síla!
Je třeba hlídat v okolí, kdy třezalka kvete, abyste mohli zkusit tuhle starou Mattioliho metodu a přidávat bylinu postupně. Pokud se podaří najít ještě pozdě kvetoucí třezalku, může se naložit ještě potřetí.

Třezalkový olej se používá na širokou škálu potíží, například při poranění, zvláště prstů rukou a nohou, na popáleniny a opařeniny, spálenou kůži od slunce, kožní záněty, opar rtu, neurodermititidu, otoky, zlomeniny, neuralgie, při skleróze multiplex, na zevně přístupné nádory (aplikovat jemně a lehce), těžké formy ekzémů odolávající ostatní léčbě, na bércové vředy, křečové žíly, hemoroidy, a především na ischias a ostatní záněty a obnovu poškozených nervů. Mně osobně pomáhá na bolest zad a slyšela jsem, že zabral i při syndromu karpálního tunelu. Někteří lidé mohou na třezalku reagovat fotosenzitivitou, ať už při sběru a zpracování, nebo při aplikaci.



2 komentáře: