VOŘECHOUKA

Podle starého krkonošského receptu. Letos to už nestihnete, ale recept si uložte na příští rok, pokud chcete vořechouku vyzkoušet. Látka juglon, kterou ořechy obsahují, má antibiotické a protiplísňové účinky. Ořechový likér podporuje látkovou výměnu, pomáhá při nechutenství a žaludeční slabosti, podporuje krvetvorbu a čistí celý zažívací trakt. Výborná je jako aperitiv zejména pro starší lidi, kteří nemají chuť k jídlu.
Na svatého Jana (24.6.) natrháme 20 zelených ořechů s měkkou slupkou a mléčně bílým jádrem. Omyjeme je, rozpůlíme a naložíme do 1 l čisté pálenky spolu s kouskem skořice, 1 hřebíčkem a 5 kuličkami jalovce. Postavíme za okno na sluníčko, denně protřepeme. Na svatého Bonaventuru (15.7.) svaříme 15 minut 500 ml vody s kouskem vanilky a 200 g cukru, po vychladnutí promícháme s přecezeným ořechovým základem. Uchováme v v chladu.






3 komentáře:

  1. Docela mě zajímá, jak takový likér chutná. Slyšela jsem o něm už dříve. Ale nikdo v okolí ho nedělá. Tak snad příští rok nezapomenu a konečně vyzkouším. Váš recept se mi líbí. A etiketa nemá chybu!

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrý den, potřebovala bych radu. Udělala jsem ořechovku podle Vašeho receptu, ale je velmi hořká. Tušíte, co jsem mohla udělat špatně? Možná bych měla ořechy v alkoholu nechat kratší dobu? Děkuji za odpověď, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, mírně nahořklá chuť je v pořádku, ale likér by měl být lahodný. Bohužel mě nenapadá žádná příčina vašeho neúspěchu :(

      Vymazat