DOMÁCÍ JITROCELOVÁ MASTIČKA

Při jízdě lesem na kole jsem se levou stranou těla někde otřela o neznámou bylinu nebo keř a na levém lýtku a levém lokti mi vyskákala ošklivá alergická vyrážka. Nebudu vá obšťastňovat fotografií, vypadá to jako popálení od tisíce kopřiv. Svědí to a pálí celé dny a noci. Nejsem příznivce kortikoidů a vůbec farmaproduktů, ale slyšela jsem, že na ekzémy dobře zabírá jitrocelová mast. Tak jsem si nasbírala jitrocel, květ měsíčku a mátu (jitrocel převládá, následuje měsíček a máty je jen trošičku proti svědění), Jirka mi je na ručním mlýnku odšťavnil a já šťávu ručně metličkou rozšlehala s čistou vazelínou, která má tu pěknou vlastnost, že pojme tekutinu a ta se už neoddělí. Použila jsem 30 ml čerstvé šťávy z bylin na 3 vrchovaté lžíce vazelíny. Na ekzém mi mastička sice nezafungovala, ale schovám si ji pro léčbu různých odřenin a drobných poranění, skvělá bude na dětské silniční lišeje a na ranky, které se zatáhly a potřebují se dohojit. Mně na ekzém nakonec zabrala propolisová tinktura.


4 komentáře:

  1. Milá Evo, snad to nebyl bolševník?! Přeji brzké zahojení. Vaše recepty na mastičky mám moc ráda. Už jsem si letos udělala zásobu rozmarýnové a od včerejška testuji na muži, co si namohl stehenní sval;) Největším pomocníkem je mi Vaše lichořeřišnicová, ta jediná mi zabírá na plísně a ekzém. Moc moc děkuji! Adéla Šmídová

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdoví co to bylo, bolševníku bych si asi všimla, je ho pěkný kousek :)
      S tou mastí z lichořeřišnice máte naprostou pravdu, také je to často moje jediná spása. Krásný den :)

      Vymazat
  2. Skvelé a Váš blog je skvelý a inšpiratívny:-)
    Alena

    OdpovědětVymazat
  3. Moc se mi líbí váš weby, kuchařku ze Svatojánu. Já jsem se zkoušela používat různé mastičky na akné, které se mi rozšířilo fakt snad po celém těle. Bohužel mi není 18 let a nejsem ani v pubertě. Normální maminka po třicítce. Na doporučení od kamarádek jsem tady pořídila pár cbd a zatočila s ďáblem.

    OdpovědětVymazat