ČÍNSKÉ NUDLE S TOPINAMBURY

Jirka mi včera řekl, že by měl chuť na čínské nudle, takže jsem začala přemýšlet, co do nich. Našla jsem ve špajzu pár batátů a topinamburů, které byly v jedné ze zeleninových bedýnek. Ani jednu z těchto zelenin moji drazí nejedí rádi, tak jsem zavětřila příležitost, jak to zkrmit  . Objevila jsem ještě jednu svraštělou mrkev a červenou papriku, ta byla ještě v dobré kondici. Tak bezva, vytasím pánev wok a do toho!
Na tenké nudličky nakrájíme všechnu zeleninu, dáme si záležet! Potřebujeme 1 cibuli, 1 stroužek česneku, kousek zázvoru, 100 g mrkve, 350 g batátů, 1 červenou papriku, 400 g topinamburů a tři naťové cibulky.
V pánvi wok rozehřejeme dvě lžíce sezamového oleje a 2 minuty na něm opékáme cibuli, česnek a zázvor, pořád mícháme. Přidáme lžičku kari koření a vmícháme mrkev, topinambury, batáty a papriku. Opékáme 4 minuty, podlijeme 50 ml vody a 1 lžící umeocta a za častého promíchávání smažíme 10 minut. Odstavíme, přidáme 3 lžíce sójové omáčky Shoyu, 250 g (v suchém stavu) uvařených čínských bezvaječných nudlí a naťovou cibulku. Naposledy důkladně zamícháme a ihned podáváme.
Je to obrovská dobrota, která měla nečekaný úspěch.



Žádné komentáře:

Okomentovat