TŘEŠŇOVÝ KOLÁČ S ČOKOLÁDOU

Umeleme 30 g lněného semínka, rozmícháme jej ve 100 ml teplé vody a necháme dvacet minut stát. V míse promícháme 150 g celozrnné špaldové mouky, 230 g polohrubé bílé mouky, špetku soli, 50 g tmavého třtinového cukru, půl lžičky mletého zázvoru, půl lžičky jedlé sody, dvě lžičky kypřicího prášku a 100 g nalámané nebo nasekané bezmléčné hořké čokolády. Nabobtnalé lněné semínko promícháme s 200 ml rostlinného mléka (nejraději používám na vaření a pečení doma vyrobené ovesné mléko), šťávou z půlky citrónu, 70 ml slunečnicového oleje a jedním najemno nastrouhaným jablíčkem. Rychle, ale pečlivě promícháme s moukou a nakonec do těsta vpravíme asi půl kila vypeckovaných třešní (měla jsem zamražené). Rozetřeme do vymaštěného pekáčku a poklademe dalšími třešněmi. Pečeme při 180 stupních asi hodinu, stav kontrolujeme špejlí. Do hrnečku nalámeme 60 g bezmléčné hořké čokolády, přidáme dvě lžíce rostlinného mléka, rozehřejeme a ozdobíme koláč, necháme vychladnout.

více ZDE

3 komentáře:

  1. Hledala jsem inspiraci na koláč s višněmi, ideálně čokoládový, a našla jsem tento recept, tak jsem si ho upravila k obrazu svému a s výsledkem jsem moc spokojená ;-) V původním receptu jsem změnila poměry a druhy mouky, ale celková gramáž je stejná - dala jsem 50g mletých ovesných vloček, 50g mletého kokosu, 50g polohrubé kukuřičné m., 100g celozrnné pšeničné m., 100g bílé špaldové m. a 30g rýžové mouky. Hořké čokolády jsem dala mnohem méně, citr. šťávy cca 1 ČL a zázvor jsem ještě doplnila špetkou mletého nového koření a bio citr. kůrou. Těsto jsem hustě pokladla višněmi a musím říct, že je to skvělá kombinace, a to jsem nakonec, s ohledem na horké letní dny, vynechala čokoládovou polevu... Moc děkuji za další inspirativní recept!

    OdpovědětVymazat