ŘEPNÁ POLÉVKA S VEJCI

Já jsem si na téhle rychlé zdravé polévce moc pochutnala, ale manžel krčil rameny, řepu příliš nemiluje. Tak nechám na vás, zda ji zkusíte a budete nadšení jako já (nebo ne) 
Večer předem namočíme 100 g mandlí do vody, druhý den propláchneme v cedníku, vložíme do mixéru spolu s 300 ml čisté vody, rozmixujeme najemno a přefiltrujeme přes plátno. Mandlovou drť můžeme přidat do moučníků, pomazánky nebo ranní kaše, mandlové mléko máme přichystané do polévky.
Nastrouháme najemno 600 g oloupané červené řepy, vložíme do hrnce, zalijeme 1,2 l vody, osolíme a vaříme 15 minut. Zalijeme mandlovým mlékem, přidáme 3 rozšlehaná vajíčka (ti z vás, kdo vajíčka nejedí, mohou do polévky zavařit hrst Tarhoni, což jsou drobné těstoviny, nebo kuskus), a necháme projít varem. Odstavíme, a dochutíme citrónovou šťávou, dosolíme, případně i trošičku osladíme. Petrželka polévku na talíři ozdobí.



2 komentáře:

  1. Mně by určitě chutnala, řepu ráda mám, ale můj manžel je na tom stejně jako ten Váš :o).
    Hezký den.
    Alena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Opravdu zajímavé, můj manžel je na tom stejně jako manžel paní Evy i ten váš ;-))) Není to náhodou tou výrazně růžovou "ženskou" barvou, že ta averze hlavně mezi muži :-))) Já bych si zajisté taktéž pochutnala :-)

      Vymazat