ZELENINOVÉ ŠŤÁVY

Zima ještě zdaleka nekončí a naše zásoby vitamínů a minerálů nezbytných pro fungování zdravého organismu už jsou téměř vyčerpány. V této době více než kdy jindy je nutně potřebujeme doplnit. Zelenina, kterou jíme, je v lepším případě dlouho skladovaná, v tom horším pěstovaná, hnojená, sklízená, skladovaná a přepravovaná bůhvíjak. Takové plodiny vyrostly nejspíše na vyčerpaných půdách hnojených uměle a nemohou nám tedy dát všechno, co potřebujeme, v dostatečném množství. V zimě si pomáháme zeleninovými šťávami, ty představují rychlé a efektivní doplnění všeho potřebného.
Denně vypijeme sklenici čerstvé šťávy, kterou neskladujeme déle než několik hodin v chladničce, je ale lepší ji vypít ihned po odšťavnění.
Do odšťavňovače můžeme dát téměř každou zeleninu. Kromě červené řepy, která by měla být základem těchto šťáv, mrkve a zelí, můžeme odšťavnit i petržel, celer bulvový i řapíkatý, kapustu, ředkvičky, ředkev, kedluben, brokolici, květák, papriku, rajčata, čínské zelí, fenykl, okurku nebo cuketu.
Uvidíte, že vaše tělo bude mít radost a vy se budete cítit vitálnější a spokojenější.



3 komentáře:

  1. Evičko, díky za inspiraci. Vyzkoouším:-)

    OdpovědětVymazat
  2. Paní Evo, moc tomu nerozumím. Pokud tu nekvalitní zeleninu nesníme, ale dáme do odšťavňovače, šťáva je kvalitní?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To nevadí, pokusím se to vysvětlit. Průmyslově pěstovaná zelenina, která vyrostla na půdách chudých na některé prvky, neobsahuje prospěšné látky v dostatečné míře. Proto musíme takové zeleniny sníst více než třeba té, kterou si sami vypěstujeme na své zahrádce. Tak velké množství syrové zeleniny, ze kterého získáte sklenici šťávy, byste do sebe na jeden zátah každý den jen těžko dostávala.

      Vymazat