KOPŘIVOVÉ KNEDLE S BYLINKOVOU OMÁČKOU

Navzdory skoro únorovým teplotám se příroda zastavit nedá a venku je doopravdy zeleno (až na místa, kde je bílo). Byliny raší, pučí, dožadují se sluníčka, které je nám třeba už všem. 
Pokud chcete využít jarní bylinky, dokud to jde, zkuste připravit tohle krásně zelené jarní jídlo. 
Knedlíky: na vále dobře prohněteme kilo uvařených a prolisovaných nebo nastrouhaných brambor, 100 g nasekaných kopřiv a 200 g celozrnné špaldové mouky. Z těsta vyválíme hada a nakrájíme ho na 20 špalíčků, které vaříme v dobře osolené vodě 8 minut od doby, kdy vyplavou na hladinu.
Omáčka: Na třech lžících oleje necháme změknout pokrájenou cibuli, vmícháme 2 lžíce pohankové a 2 lžíce celozrnné špaldové mouky a umícháme světlou cibulovou jíšku, kterou naředíme 600 – 700 ml zeleninového vývaru, osolíme a pět minut povaříme. Přidáme 100 g nasekaných bylin a necháme projít varem. Dochutíme lžící citrónové šťávy.
Byliny použijte, jaké máte zrovna po ruce. Já v zahradě natrhala řeřišnici, jitrocel, kontryhel, popenec, divokou pažitku, česnáček, medvědí česnek, řebříček, vrbinu penízkovou, libeček, tymián a dobromysl.



4 komentáře:

  1. Včera jsem díky objížďce projížděl Svatojánem, kolem Vašeho království a vzpomněl jsem na loňskou návštěvu u Vás, kdy jsem přijel pro divoká rajčata. Dobře plodila a letos mám z jejích semínek spoustu silné sadby, ještě jednou díky. Pavel

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, to jsem moc ráda, ať se rajčatům i vám daří! Eva

      Vymazat
  2. už druhé těsto z brambor a mouky, které se mi tedy vůbec nevyvedlo:( mouky jsem dala o min. 300g více a stejně jsem konzistenci nijak nezachránila, mám teď ne moc chutné knedle, neboť jsem je musela ještě každý zvlášť zabalit do mouky, aby jsem je vůbec odlepila z prstů..........ta samá zkušenost s těstem na knedlíky plněné jablíčky, recept je v jedné z Vašich kuchařek, tam šlo o půl kila mouky víc než je v receptu....asi je to tím, že brambory jsou různého typu, s různým obsahem vody, ale vždy to tedy dost překvapí:) Zuzana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, mouku určitě nepřidávejte, tím lepivost (natož chuť!) nikterak nevylepšíte. S bramborovým těstem je nutné pracovat velmi rychle, protože řídne a brzy začne lepit. Chce to připravit těsto opravdu těsně před vařením, nejlépe až když se vaří voda, pracovat svižně a nenechávat těsto ležet! Ale nic si z toho nedělejte, chce to trochu zručnosti, zjistila jsem, že i profesionální kuchař měl problém :) Pokud se toho bojíte a nejste vegan, přidejte prostě vejce a víc mouky, tady vám nehrozí skoro žádná zrada. Hezký den.

      Vymazat