MISO POLÉVKA

Jednou za čas dostanu neodolatelnou chuť na miso polévku a musím si ji uvařit. Máte ji taky tak rádi? Tahle polévka, která má mnoho variací, ale základem je vždy řasa a miso pasta, je doslova zázračným životabudičem a japonským receptem na dlouhověkost. Miso obsahuje všechny aminokyseliny, je proto komplexní bílkovinou. Obnovuje probiotickou kulturu v našich střevech a tím je významně prospěšné pro nervovou soustavu, pomáhá harmonizovat zažívání, zlepšuje krevní obraz a kvalitu lymfy, posiluje imunitní systém a dokonce působí jako prevence rakoviny střev, prsu, prostaty a plic. A mořské řasy obsahují jód, tolik potřebný pro správnou funkci štítné žlázy.
Na hodinu namočíme každé zvlášť 5 g řasy Wakame a 30 g sušených hub shiitake. Poté řasu i houby nakrájíme, vodu z hub nevyléváme, ale řasu přecedíme a vložíme oboje do hrnce (houby i s nálevem). Zalijeme 2 l čisté vody, nejlépe pramenité nebo alespoň filtrované a přivedeme k varu. Vaříme 5 minut a přidáme 2 mrkve, 1 pórek a 1/3 čínského zelí, vše nakrájené na tenké nudličky.  Vaříme ještě 5 minut (zelenina musí zůstat křupavá) a odstavíme. Odebereme sběračku polévky a po částečném zchladnutí do ní rozmícháme 3 lžíce Mugi misa (či jiného oblíbeného misa). Vrátíme do polévky. 100 g vlasových rýžových nudlí připravíme podle návodu na obalu a vmícháme je do polévky. Ochutíme Shoyu nebo Tamari. Na talíři posypeme na nudličky nakrájenou naťovou cibulkou. Miso polévka je skvělá i jako snídaně, věřte nebo ne :)


6 komentářů:

  1. Já jí miluju! Už pár let si bez miso polévky nedovedu představit týden, máme ji neustále v lednici. Právě jsem těhotná a tohle je jedno z mála jídel, které mi dělá dobře na žaludek. Když mám čas, udělám si jako základ hezky silný zeleninový vývar a když mám shon v práci, nebo mi není úplně dobře a nemám náladu trávit čas složitější přípravou, rozmíchám pastu jen tak v odstáté převařené vodě a nasypu trochu nori vloček a je to. Ale i když jí jím už pár let, nepropracovala jsem se dál než k shiro nebo občas mugi, jak jste na tom vy? :-) Máte jí krásně připravenou, dala bych si hned a už vím co si dám k jídlu až teď příjdu z práce domů. Hezký večer mějte.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je dobře, že je tu milovník miso polévky :) Já mám nejraději Mugi, chuť Shiro misa je pro mě až příliš jemná. Ještě jsem zkusila Genmai a je také fajn :)

      Vymazat
  2. Hlásí se další příznivec miso polévky :-) Zrovna včera večer jsem na ni dostala chuť a chystala se ji dnes uvařit k obědu. Ejhle, ráno na vašem blogu "Miso polévka"! Už delší dobu pozoruji, že se mi velmi často trefíte do noty a připravíte pokrm ze surovin, které mám doma a chci je v pokrmu použít. Nevím, zda to nazvat "náhodou" nebo spíš naladěním na dálku souvisejícím se skutečností, že váš blog je mou jakousi "závislostí" a s potěšením ho už pár let denně sleduji :-) Jinak zpět k miso polévce - také nejčastěji používám Mugi (tedy ječmenné miso), ale také si s chutí dám lahůdku Miso-Natto (dodává Sunfood Dobruška), které je výtečnou kombinací misa, natta, ječmenného sladu, zázvoru a mořské řasy Kombu. Bylo období, kdy jsem miso polévku na sto způsobů denně snídala...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vida! To je náhoda :) Nebo prostě určité chutě lítají ve vzduchu a na lidi sedají :)
      Miso-Natto neznám a ráda zkusím, díky za tip!

      Vymazat
    2. Paní Evo, není zač, určitě Miso-Natto vyzkoušejte, myslím, že vám bude chutnat ;-) Díky sladu je příjemně nasládlé. Někdy ho trochu "říznu" ječmenným misem, čímž se trochu srazí sladká chuť, a je to skvělá obměna :-)

      Vymazat
  3. Paní Francová, přidáváte do miso polévky také někdy natto?

    OdpovědětVymazat