ŽEBRAČKA

Pro znalce Rychlých Šípu bych ráda zmínila legendární pasáž: „Křičte si na mě, bijte si mě, mučte si mě chlebovou polívkou! A stejně jsem nejšťastnějším chlapcem na světě - vždyť jsem viděl Rychlé šípy!“
Tahle chlebová kérkonošská poliuka nepředstavuje žádné mučení, nemějte obavy, nesmírně ale záleží na kvalitě použitého chleba!
100 g starého, dobře usušeného chleba utlučeme v hmoždíři na prášek. Můžeme též využít síly moderní kuchyňské techniky, a použít mixér. Chlebový prášek vložíme do hrnce, přidáme libeček, sůl a lžičku kmínu a zalijeme 1 litrem vody. Vaříme 15 minut za častého míchání. Zjemníme 100 ml ovesné smetany, prohřejeme a dochutíme jablečným octem.


2 komentáře:

  1. Úplně si umím představit, jak dobrá může být :) A připomněla mi jeden z mých nejoblíbenějších filmů - Babettinu hostinu :)

    OdpovědětVymazat
  2. Jako děti jsme si ji vařívali s braskama 🙂 a byla to naše nejoblibenejsi. Děkuji za pripomenuti, po vánocích si ji ráda uvařím.

    OdpovědětVymazat