HLINĚNÉ SVÍCNY

Tohle je spíš radost z objevování než skutečný návod. Při výkopech pro vyvýšené záhony jsem si odebrala trochu mazlavého žlutého jílu, kterého tu máme opravdu dostatek. Je třeba vybírat rostlý jíl, který neobsahuje žádnou, nebo minimum organické hmoty. Hlínu dobře zpracujeme, důkladně prohněteme a promačkáme jako těsto a můžeme vyrábět figurky nebo jiné drobnosti stejně jako z keramické hlíny. Já zkusila vyrobit tři malé kalíšky na svícení, nechala jsem je dobře vysušit a poté vypálila jen tak podomácku v kamnech na dřevo. Dva mi hlasitě luply po pár vteřinách, ale jeden vydržel, a když jsem ho ráno vybrala z popela, krásně zvonil. Knot jsem si upletla ze tří tenoučkých proužků bavlněné látky jako když pletete copánek, namočila do rozehřátého vosku, upevnila uprostřed kalíšku a zalila voskem. Svíčka krásně, rovnoměrně hořela více než 4 hodiny a vyhořela až do konce. Kalíšek mohu (a také budu) plnit opakovaně. Experiment se zdařil!


Žádné komentáře:

Okomentovat