ZAPEČENÁ RÝŽE S HRÁŠKEM A SÓJOVÝM MASEM

Obyčejné, ale chutné jídlo.
100 g sójových nudliček uvaříme v 1 l zeleninového vývaru a necháme je v něm vychladnout. Do pekáčku nakrájíme cibuli, vložíme uvařené nudličky, přidáme 2 lžíce oleje a 2 lžíce Shiokoji (pokud nemáme, použijeme Shoyu). Promícháme a pečeme v troubě vyhřáté na 200 stupňů bez pokličky 40 minut. Mezitím uvaříme nebo udusíme 400 g jasmínové rýže tak, jak jsme zvyklí a hotovou rýži vmícháme k upečenému sójovému masu spolu s 250 g čerstvého hrášku. Vrátíme do trouby a pečeme ještě 15 minut. Podáváme se salátem.


9 komentářů:

  1. Máte opravdu originální jídla a váš web mě velice baví. Chci se zeptat, doma máte velkou troubu, nebo takovou tu mini stolní ? My zatím pročítali testy a nejsme zatím úplně jistí, kterou chceme :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, díky :)
      Dlouhá léta jsem měla pouze malou chalupářskou troubu se dvěma plotýnkami nahoře, ale vyměnila jsem tři za sebou, byly hrozně poruchové. Nakonec jsem koupila běžnou vestavěnou troubu, nijak drahou a k tomu tříplotýnkový vařič a jsem spokojená. Pokud bych dnes zařizovala znovu domácnost, koupila bych klasický sporák nebo vestavěnou troubu a varnou desku k tomu.

      Vymazat
  2. Děkuji moc za Vás komentář. To je velice fajn :-) My stále uvažujeme o té mini troubě. Doma máme také klasický sporák a je to pro nás o dost lepší!

    OdpovědětVymazat
  3. Dobrý den, recept vypadá moc chutně, ukládám.
    Určitě jste ostřílenější kuchařka, než já. Máte zkušenosti s titanovýma hrncema? Manžel už si asi rok stěžuje, že by naše hrnce nikdo nechtěl ani zadarmo, ale sám není schopný nové koupit. Já se v tom ale nevyznám, takže se patlám v těch všech článcích, které jsem našla a nevím si rady.

    OdpovědětVymazat
  4. Zdravím všechny kuchařky a kuchaře, tenhle recept vypadá bezvadně. Určitě ho brzo uvařím rodině k obědu. Už se těším, jak se manžel bude tvářit na sójové maso. Máte nějaký fígle, jak mám sójové maso ochutit, aby to hned nepoznal? Já maso nejím už několik let, ale manžel se ho nechce vzdát.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
    2. Dobrý den, co se týká maskování sojového masa, tak bych vám poradila použít marinádu s intenzivním kořením, které překryje chuť sojového masa. Já ho vařím už dlouho a celá rodina si ho oblíbila. Nedávno jsem zapékala sojové maso s těstovinami a bylo to výborné. Jen já na to používám titanový pekáč, na kterém se mi nikdy nic nepřichytilo.

      Vymazat
    3. Ahoj, já mám s titanovým nádobím jen ty nejlepší zkušenosti. Je perfektní nejen na pečení, ale i na vaření na plotně. Rychle se zahřeje, a tak mám brzo uvařeno a nemusím u sporáku trávit moc času. Pokud hledáte kvalitní titanové nádobí, tak vám doporučuji se podívat na stránky zgastro.cz., kde mají velký výběr.

      Vymazat
    4. Dobrý den, taky se musím připojit k chvalozpěvům na titanové nádobí, protože i já jsem s ním nadmíru spokojená. Jeho vynikající vlastnosti ho činí bezvadným partnerem nejen při pečení, ale i vaření. Já vařím každý den a s ním mi to jde jako po másle a já u něj nemusím trávit zbytečně moc času.

      Vymazat