RYBÍZOVÝ PIŠKOTOVÝ KOLÁČ

Když jsem byla malá holka, v obchodech prodávali báječný zmrazený rybízový koláč. Možná ho někteří pamatujete – piškotové těsto, syrový rybíz a navrch želé. Stačilo jen rozmrazit a jíst. Já jsem ho úplně milovala. A letos jsem si na něj po dlouhé době, určitě to bude nějakých 40 let, vzpomněla. Pokusila jsem se ho vyrobit doma – z domácích vajíček a právě sklizeného rybízu.
V nádobě vyšleháme do husté pěny tři celá vejce, vsypeme 60 g polohrubé mouky, 3 lžíce cukru a špetku soli a ještě společně prošleháme. Těsto rozetřeme do vymaštěné a vysypané koláčové formy a pečeme při 160 stupních 25 minut.
Necháme vychladnout, střed trochu vydlabeme, aby se vytvořila miska, posypeme 160 g čerstvého červeného rybízu a zalijeme 250 ml dortového želé připraveného podle návodu na obalu (používám čiré bezželatinové, které povařím v rybízovém sirupu). Dáme vychladit. Po odležení je to ON!


Žádné komentáře:

Okomentovat