RÁNO NA KOLE


Dneska vám nedám recept, protože jsem včera dělala dezert a není to úplně ono, tak ho nebudu sdílet. Dobrý je, ale není hezký. 🥞
Místo toho vás chci inspirovat k jízdě na kole. Ne k žádným víkendovým sportovním výkonům až do mrtva, které jsou tedy spíš doménou mužů, kteří se tak snaží zachránit sebe i svou rodinu před hnitím na školních a kancelářských židlích během pracovního týdne. Spíš je dobré jezdit na kole do práce, pokud to jen trošku jde. Dělá to můj zeť Pavel, který jezdí denně 15 km tam a 15 km zpět za každého počasí a moje kamarádka Zlatka, která se snad na kole i narodila 🚵‍♀️
Já jezdila do práce na kole před lety také, z Hořic do Jeřic do kameňáku a moc ráda na ta svěží rána vzpomínám. Návraty domů po celodenní dřině byly horší, ale byli jsme mladí. A rovněž před třiceti lety jezdil zlomek aut oproti dnešku. Teď jezdím od jara do podzimu na ranní vyjížďky a dnes jsem byla letos prvně. Bilance je rozporuplná: jedna sražená srnka v příkopu u Bertoldky, Bělohradská bažantnice je obraz zkázy - místo překrásného parku je spoušť - padlé kmeny, pařezy různých výšek, vyvrácené a zpřelámané stromy, holé paseky. Lesy, kterými jsem projížděla, ztrácí stromy jako plešatějící muž vlasy. Uvědomila jsem si, že se dnes už nehrozím toho, že nějaký strom zase padl, ale spíš se raduju z toho, že některý dosud stojí. Šokovaly mě obrovské duby, jejichž kmeny jsou prožrané a strakaté jako žirafí krky. Na druhou stranu se stromy a keře stále snaží, nevzdávají to, všude je vidět nazelenalý opar, to jak mladé lístečky prorážejí pupeny a derou se za sluncem. V lese je plno ptáků, jejich hlasy ještě neutichly. Voda ve strouhách zatím teče.
Kéž by se lidé probrali a pomáhali přírodě utvářet rovnováhu, aniž by ji naopak neustále narušovali. A i ta cesta do práce na kole k té rovnováze může přispět.


1 komentář:

  1. Evo, zrovna dnes jsem zvažovala jízdu na kole do práce, protože už bylo brzy ráno 9st., ale zase vyhrál autobus :-o
    Mám to do práce 10 km, polovinu po stezce, vozím si veškeré jídlo do práce, oblečení-šaty,boty, helmu,vrstvy oblečení ráno, odpoledne na tričko, nákup,...
    O prázdninách do práce v létě jezdím, ale je fakt, že bych mohla jezdit více !

    OdpovědětVymazat