HRABĚNČINY ŘEZY TROCHU JINAK

Hraběnčiny řezy jsou v české kotlině notoricky známé, ale mě od jejich upečení vždycky zrazovalo to množství másla. Do originálního receptu se ho dává 200 g a to je pro mě moc. Zkusila jsem tedy recept upravit, aby byl o něco méně kalorický. Snížila jsem i množství cukru (oproti původním 200 g jsem dala jen 100 g).
V míse utřeme 4 žloutky, 80 g másla, jeden sáček vanilkového cukru a 100 g tvarohu. Vmícháme 300 g polohrubé mouky a 50 g žitné mouky. Nakonec zapracujeme jeden kypřicí prášek.
Třetinu těsta oddělíme a uložíme do mrazničky. Zbylé těsto rozválíme do vymaštěného pekáčku. Na těsto nastrouháme na hrubém struhadle 750 g jablek, posypeme vanilkovým cukrem, skořicí, hrozinkami a ořechy. Rozmícháme 150 g tvarohu s 50 g moučkového cukru a lehce vmícháme sníh ze 4 bílků. Tvarohový sníh navrstvíme na jablka a povrch postrouháme těstem z mrazničky.
Pečeme na 180 stupňů asi půl hodiny.



více ZDE

1 komentář:

  1. Rezy jsou výborné a ani nejsou moc sladke je to úžasný recept

    OdpovědětVymazat