STERILOVANÁ RAJČATA

Rajčata křížem nařízneme, spaříme vroucí vodou, necháme pět minut zakryté, slijeme, propláchneme studenou vodou a oloupeme. Rajčata rovnáme do čistých sklenic, pěkně je přimáčkneme, když prasknou, nevadí. Zavíčkujeme a sterilujeme při 85 stupních 20 minut. Používáme místo kupovaných rajčat v plechovkách.


více ZDE

6 komentářů:

  1. Jdu to vyzkoušet, děkuji za recept :)

    OdpovědětVymazat
  2. Jdu taky na to :-) Díky za inspiraci.

    OdpovědětVymazat
  3. Jdu taky na to :-) Díky za inspiraci.

    OdpovědětVymazat
  4. Také dělám, ale na závěr přidávám špetku cukru, soli a kousek nějaké bylinky. Bazalku, petržel nebo libeček.

    OdpovědětVymazat
  5. Dobrý večer, já jsem celá nadšená takhle udělala asi 10 kg rajčat a ani jedna sklenice nebyla dobrá,všechny mi zkvasily.... jsem z toho docela nešťastná, je to můj letošní zavařovací neúspěch roku. Nejhorší je, že nevím, kde byla chyba... Maximálně jsem dodržovala hygienu, vyvařené sklenice i víčka, jednu várku sklenic jsem zkusila vymýt v myčce, měnila jsem vodu ve které se spařovaly rajčata, prostě nevím, jak je to možné... Nenapadá Vás, co mohlo být příčinou? Děkuji a zdravím, Marta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobré ráno, to je mi líto, stává se mi, že občas nějaké sklenici nechytne víčko, tu si pak nechám raději v chladničce a spotřebuji co nejdříve. Jinak mi vydrží celou zimu ve sklepě. Nechala jste je vychladnout dnem vzhůru? Já to dělám pokaždé, ačkoliv někteří lidé tvrdí, že to není třeba.

      Vymazat