JABLEČNÝ KOLÁČ S OŘECHY

Výjimečně chutný jablečný koláč, doporučuji. 
Tři jablka oloupeme a nakrájíme na kostičky. V rendlíku rozehřejeme dvě lžíce kokosového oleje, přidáme jablka, dvě lžíce sušené třtinové šťávy, lžičku skořice, 100 g vlašských ořechů a 100 g hrozinek. Dusíme asi deset minut, dokud se šťáva nevydusí.
Do 150 ml sojového mléka vmícháme lžíci jablečného octa, mléko se srazí a zhoustne. V míse smícháme 100 g jemných mletých ovesných vloček, 100 g hladké mouky, půl lžičky jedlé sody, lžičku kypřicího prášku, špetku soli a lžičku mleté vanilky. Nalijeme sojové mléko, promícháme a rozetřeme do vymaštěné koláčové formy (prům. 20 cm). Povrch poklademe dušenými jablky a uhladíme. Pečeme při 180 stupních půl hodiny.


15 komentářů:

  1. Dobrý den,zajímalo by mě v čem spatřujete největší přednost kokosového oleje - zaujalo mě, že ve Vaší knize říkáte mimojiné proč nahrazovat věci, které máme zde u nás (ořechy, jablka) exotickými produkty ze zahraničí - proč nedat do koláče máslo? Je to z důvodů kalorií? Děkuji moc:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, už nějakou dobu nepoužívám v kuchyni mléko a mléčné výrobky z etických důvodů. Vy ale klidně máslo použijte.

      Vymazat
    2. Aha, děkuji moc za vysvětlení:-) Přeji hezký den. Kniha je moc krásná, moc mě zaujala:-)

      Vymazat
    3. Nemáte zač. Já děkuju a taky přeju hezký den :)

      Vymazat
  2. Já mám taky dotaz podobného charakteru-čím nahradit sušenou třtinovou šťávu?

    OdpovědětVymazat
  3. Dobry den Evi, rada bych se jeste zeptala, jestli hladka mouka psenicna, spaldova nebo nejaka jina? Dekujeme!:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, pokud uvádím v receptu "hladká, polohrubá nebo hrubá mouka" bez dalších přívlastků, jedná se vždy o bílou pšeničnou mouku :)

      Vymazat
  4. Dekuji za odpoved. Vzhledem k tomu, ze mame mlynek na mouku mi pripada skoda si mouku kupovat, jak to resite Vy? Dekuji!

    OdpovědětVymazat
  5. Dobrý den. Chtěla bych se zeptat, jestli lze sojové mléko nahradit jiným rostlinným? Děkuji :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zkuste nejprve, zda se jiné mléko po přidání octa srazí, pokud ano, použít jej lze.

      Vymazat
    2. a k čemu je to sražení dobré?

      Vymazat