KAROBOVÉ ŘEZY S TOFU

Moc dobrý, skrznaskrz karobový koláč.
V míse promícháme 250 g polohrubé mouky, špetku soli, dvě lžičky kypřicího prášku, 50 g karobu a 100 g sušené třtinové šťávy Rapadura, 100 ml slunečnicového oleje a 180 ml rostlinného mléka (použila jsem kokosové krabicové). Rychle a důkladně promícháme a rozetřeme do menšího vymaštěného pekáčku. Pečeme při 180 stupních 10 minut.
V mixéru rozmixujeme dohladka 250 g bílého tofu, šťávou z půlky citrónu, 50 ml agávového sirupu, lžičkou mleté vanilky, 40 g kukuřičného škrobu a 200 ml mandlové smetany. Krém rozetřeme na předpečené těsto, vrátíme do trouby a ještě 15 minut pečeme. 
Rozehřejeme na mírném plameni nebo ve vodní lázni 40 g kokosového tuku, odstavíme, metličkou vešleháme tři lžíce datlového sirupu a tři lžíce karobu. Nalijeme na upečený koláč a necháme v chladu ztuhnout.


2 komentáře:

  1. Hmm, vypadá moc lákavě - takové veganské karobové Míša řezy ;-) Určitě vyzkouším...

    OdpovědětVymazat
  2. ...vyzkoušeno a potvrzuji slova paní Evy, že je "moc dobrý" :-) Moje inovace receptu spočívala v tom, že jsem koláč po upečení pokladla tenkými plátky banánu a zavařenými višněmi (bez pecek), a polevu (já dala hořkou čokoládu, karob, kokosový olej) jsem pak nenalila v souvislé vrstvě, nýbrž cik-cak. Opravdu luxusní moučník a moc za něj děkuji ;-)

    OdpovědětVymazat