JARNÍ ČOČKA

I luštěniny se hodí pro jarní stravování. Červená čočka je zdravá, rychle hotová a dobře stravitelná. Přidáte-li zeleninu a navíc divoké bylinky, krásné a chutné jarní jídlo je na světě!
Jeden pórek nakrájíme na kolečka a deset minut ho opékáme na dvou lžících oleje, dokud ho nebude polovina. Přidáme 2 – 3 nakrájené mrkve a ještě pár minut dusíme ve vlastní šťávě. Okořeníme lžičkou tlučeného koriandru, jedním bobkovým listem, přidáme 250 g propláchnuté červené čočky, osolíme a zalijeme 500 ml zeleninového vývaru. Přiklopíme a dusíme, dokud se tekutina neodpaří. Odstavíme, dochutíme lžící citrónové šťávy a na talíři zdobíme divokými bylinkami (např. řebříčkem, pampeliškou, popencem, vrbinou penízkovou nebo sedmikráskou).


3 komentáře:

  1. Červenou čočku ráda používám do polévek. I tahle kombinace s pórkem vypadá chutně, jen manželovi bych asi listy bylin na talíř raději nedala, měl by připomínky :o)).
    Hezký májový den.
    Alena

    OdpovědětSmazat
  2. Hezký den paní Evo dnes jsem uvařila čočku jako vždy je to báječné moc jsem si pochutnala


    OdpovědětSmazat