JABLEČNÝ KOLÁČ SE SLADOVOU POLEVOU

Tenhle recept je z takového sešitku šikovných receptů, které vydává Dýně na pařezu. 
Do mísy dáme 250 g celozrnné špaldové mouky, špetku soli, 150 g najemno nastrouhané mrkvičky, 100 ml panenského slunečnicového oleje, 1 lžíce Sladovitu - je to takový rostlinný med vyrobený z ječného sladu a 20 g nahrubo podrcených slunečnicových semínek, třeba v hmoždíři.
Rukou uhněteme těsto a vtlačíme je do vymaštěné koláčové formy (cca 20 – 22 cm). Oloupeme asi tři jablka, nakrájíme je na tenké měsíčky a poklademe jimi korpus. Ozdobíme ořechy a pečeme 30 minut při 180 stupních.
V malém hrnečku rozehřejeme lžičku panenského slunečnicového oleje a zpěníme na něm dvě lžíce Sladovitu. Rozmícháme dvě lžičky agaru ve 150 ml vody a přilijeme ji do hrnečku. Krátce povaříme, vmícháme špetku mleté vanilky a nalijeme na upečený koláč. Necháme vychladnout.



více ZDE

2 komentáře:

  1. Lahodný koláč! Jen ta poleva mi neztuhla - mám ječný slad (Sunfood) a ne přímo Sladovit, ale ten je přece rovněž vyroben z ječmene...? Dala jsem ho navíc jen 1ČL, místo vody jsem dala čerstvý jablečný mošt a pár kapek citrónu, tak nevím, co bylo špatně :-( Příště bych udělala polevu tak, jak jsem zvyklá - svařím jabl. mošt s agarem, a to ztuhne bez problémů ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Někdy je se sirupy z ječmene potíž, rozloží se a roztečou, zvláště ve spojení s něčím kyselým si na to dejte pozor, je lepší asi použít jiný sirup, třeba javorový. Jinak samozřejmě upravovat recepty podle svého je žádoucí, moje recepty slouží spíš jako inspirace.

      Vymazat