TYMIÁNOVÝ SIRUP

Tymián je jedním z nejsilnějších přírodních prostředků proti kašli. Tlumí dráždivý kašel (a to dokonce i černý) a podporuje vykašlávání.
Svaříme 200 g medu a 250 g vody, vhodíme 15 g čerstvé či 10 g sušené nastříhané tymiánové natě (tymián jako koření koupené v samoobsluze zásadně k léčebným účelům nepoužíváme, u koření není totiž zajištěna bylinářská kvalita sběru, sušení, skladování ani expirace). Přivedeme znovu k varu a krátce povaříme. Necháme luhovat 24 hodin, poté přefiltrujeme (dostaneme 400 ml sirupu) a uchováme v chladničce v tmavé lahvičce. Užíváme při kašli 3 x denně lžičku.


7 komentářů:

  1. Tymiánový sirup je opravdu na kašel nejlepší. Poprvé jsem si svůj vyrobila loni a máme skoro spotřebováno. Nedám na něj dopustit.
    Pěkné dny přeji.
    Alena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Paní Evo, dnes jsem přefiltrovala vylouhovaný sirup a mám v něm jakési "šlemy". Nevíte čím jsem to mohla způsobit? Už jsem to filtrovala čtyřikrát a stále se to objevuje, sice méně, ale není tak tekutina úplně čistá. Nevím co s tím, poradíte?
      Děkuji.
      Alena

      Vymazat
    2. podle mého domácí sirupy, oleje, masti a tinktury nikdy nebudou dokonale čisté jako z průmyslové výroby, já bych to neřešila

      Vymazat
    3. Děkuji za odpověď, již to vypadá mnohem lépe :o)), tak to nechám být.

      Vymazat
  2. U nás jiný než tymianový sirup 4 letý syn nechce!Stačí nám sotva přes zimu.Letos musím zase vyrobit nový.

    OdpovědětVymazat
  3. Dobrý den paní Evo,
    kašel u nás tolik nebývá, nevěděla byste ale, prosím, poradit něco na oteklé sliznice v nose? Trápí to moje holčičky a mne příležitostně taky. Mají zelené rýmy větší část zimy, pořád se jim to vrací a dlouze se to léčí. Mne navíc bolí kvůli otoku dutiny. Paní doktorka nám předepsala antihistaminika, ale nemám chuť léčit rýmu něčím podobným.
    Za radu předem děkuji!

    Tinka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, problémy s jakýmikoliv sliznicemi v těle signalizují nedostatečnou funkci sleziny a slinivky, zaměřte se proto na posílení těchto orgánů. Krásný den

      Vymazat