MERUŇKOVÝ KOLÁČ S KOKOSEM

Koupila jsem v Lidlu meruňky, ale nestojí za nic, jsou bez chuti a ani nejdou od pecky. Jíst se nedají, tak jsem z nich udělala koláč, kde jsou naopak moc dobré. Také jsem měla v chladničce už několik dní tekutou část plechovky kokosového mléka a bylo nutné ji spotřebovat.

V jedné míse promícháme 100 g pohankové mouky, 100 g celozrnné špaldové mouky, špetku soli, 80 g kokosu, 2 lžičky kypřicího prášku, půl lžičky jedlé sody a 80 g přírodního cukru. V druhé nádobě rozšleháme metličkou 200 ml tekuté části plechovkového kokosového mléka (nebo kokosového mléka z krabice), 100 ml slunečnicového oleje a vrchovatou lžíci vanilkové Hrašky (nahrazuje vejce). Tekutou část vlijeme do sypké a promícháme. Koláčovou formu (20 cm) vymastíme kokosovým tukem, rozetřeme do ní těsto a poklademe je rozpůlenými meruňkami řeznou stranou vzhůru. Budeme potřebovat 8 – 10 celých meruněk. V mlýnku na kávu umeleme společně 2 lžíce kokosu, 2 lžíce špaldové mouky, 2 lžíce přírodního cukru a 2 lžíce neloupaných mandlí. Směs promícháme se dvěma lžícemi kokosového oleje a touto drobenkou ozdobíme meruňky. Pečeme při 180 stupních asi 40 minut.



3 komentáře:

  1. Dobry den, tohle je muj nejoblibenejsi kolac. Pecu ho s ruznymi moukami, druhy mlik a ovoce. Mam moc rada tu drobenku, kterou taky delam z ruznych orisku. Dneska ho snad pecu uz po tricate, tak jsem vam to chtela napsat. Dekuji za inspiraci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju za zpětnou vazbu, bez té bych nevěděla, že to vůbec někdo čte nebo dokonce zkouší, mám radost, že vám chutná! Krásný den.

      Vymazat
  2. Udělala jsem včera a je vynikající! Musím se přiznat, že místo hrašky jsem dala 2 vejce a místo kokosového mléka kravské... Nemívám doma tyto "alternativní" přísady. Díky moc za recept, je skvělý.

    OdpovědětVymazat