VEGANSKÝ OVOCNÝ KOLÁČ S KŘUPAVOU DROBENKOU

Vynikající, jemný a nadýchaný koláč.
V míse smícháme 375 g polohrubé mouky, 100 g třtinového cukru, 1 lžičku kypřicího prášku a 1 lžičku jedlé sody, přidáme 500 g najemno nastrouhaných jablek, 100 ml oleje a 170 ml rostlinného mléka. Dobře rozmíchané těsto rozetřeme na vymaštěný a vysypaný plech, poklademe ovocem a posypeme drobenkou: 6 lžic ovesných vloček, 2 lžíce strouhaného kokosu a 2 lžíce sladového sirupu. Pečeme při 200 stupních 30 minut, dokud drobenka nezrůžoví.


více ZDE

21 komentářů:

  1. Bezvadný! Povedlo se s rybízem a domácím mandlovým mlékem :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Nejlepší ovocný koláč, jaký jsem kdy jedla, fakt!! Díky moc za recept

    OdpovědětVymazat
  3. Tento koláč jsem dělala před 14 dny a musím říct, že všichni si pochvalovali :) Je opravdu výborný a zařazuji ho do super receptů : TOP !!!

    OdpovědětVymazat
  4. Prosím Vás mám otázku. Jablká mám pridávať vyšťavené? Ďakujem :)

    OdpovědětVymazat
  5. Dobrý večer, prosím, šel by nahradit sladový sirup medem a jestli ano, v jakém množství ? A budou se na něj hodit švestky ? Děkuji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobré ráno, určitě. Řekla bych že množství bude stejné a se švestkami to nezkazíte.

      Vymazat
    2. Med na vegan dort 🤦🏻‍♀️

      Vymazat
  6. EVI,myslíte,že by se dala použít polohrubá kukuřičná mouka místo pšeničné :-)?

    OdpovědětVymazat
  7. DĚKUJU,tak já to zkusím :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Namiesto jabĺk som dala cuketu a navrch slivky a je to úžasné. Pritom som využila plody zo záhradky.

    OdpovědětVymazat
  9. Tak nevím kde jsem udělala chybu... Ale drobenka byla po 15ti minutách do černa :-(.

    OdpovědětVymazat
  10. Koláč byl skvělý i v bezlepkové úpravě (napůl pohanková mouka + Jizerka), navíc jsem se odvážila přidat lžící Amaretta, fungovalo to dobře a půl plechu zmizelo lusknutím prstu ;) Díky za recept.

    OdpovědětVymazat
  11. Trochu jsem experimentovala s různými druhy mouky (doma namletá špaldová a čiroková, trochu polohrubé kukuřičné + kokosové), jablka jsem nakombinovala s cuketou (1:1), místo cukru rýžový sirup a do drobenky jsem použila kokosový cukr, a z ovoce jsem zvolila broskve ze zahrádky... Má dcera (dva a půl roku) měla boule za ušima, jak jí koláč chutnal ;-) Hlásím tudíž velký úspěch a za recept moc děkuji, určitě se k němu budu vracet :-)

    OdpovědětVymazat
  12. zdravím, v jaké konzistenci má být to těsto? je v pořádku, že to lepí? nebo tam mám dát tolik mouky aby to nelepilo? Dala jsem to tak od oka, protože nemám váhu.. ale to těsto se mi lepilo i když jsem tam dala celkem dost mouky.. a jen jsem to roztahala po pekáči... v pohodě?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, veganské těsto je obecně hustší a tím pádem i trochu lepivější než těsto s vejci, nemá tam během pečení co ztuhnout. Nesmíte míchat dlouho, jinak je z toho lepidlo. Doporučuji pořídit si váhu :)

      Vymazat