KŘEHKÝ OVOCNÝ KOLÁČ

Poprvé v životě jsem koupila rostlinný ztužený tuk Alsan, pokouším se uvěřit tomu, že palmový olej, který obsahuje, skutečně pochází z palem, které nerostou na místě bývalého pralesa. Recept je podle Veganotic, ale není úplně přesný, trochu jsem si ho poupravila (nahradila jsem část bílé mouky špaldovou a použila výtečnou mandlovou smetanu BIO ECOMIL místo ovesné). Pořád je tam ale na můj vkus moc tuku, vyhovují mi spíš lehčí moučníky, přece jen už jsem starší osoba a musím se trochu hlídat Je ale moc dobrý, takže ho klidně vyzkoušejte.
V míse promícháme 180 g hladké mouky, 70 g špaldové celozrnné mouky, špetku soli, 50 g moučkového cukru a 160 g margarínu Alsan. Rychle zpracujeme těsto, které prsty vtlačíme do rozevíratelné dortové formy, necháme zvýšené okraje, propícháme vidličkou a dáme zmrznout do mrazáku alespoň na 45 minut. Vložíme do trouby rozpálené na 180 stupňů a 10 minut předpečeme.
200 ml mandlové smetany (ta je skutečně vynikající!) rozšleháme metličkou se třemi lžícemi kukuřičného škrobu, půl lžičkou mleté vanilky, lžičkou lahůdkového droždí (ne instantního) a třemi lžícemi třtinového cukru a vlijeme na předpečený korpus. Poklademe ovocem (já měla maliny, bílý rybíz a meruňky) a pokapeme dvěma lžícemi sladového nebo agávového sirupu. Pečeme ještě 40 minut.



více TADY

2 komentáře: