ROZMARÝNOVÝ CHLÉB

V míse promícháme 200 g pohankové mouky, 200 g celozrnné špaldové mouky, 100 g žitné chlebové mouky, lžičku soli, 5 g instantního droždí a dvě snítky rozmarýnu nasekané na drobno. Vmícháme tři lžíce panenského olivového oleje a 250 ml teplé (nikoli horké) vody. V míse zamícháme, vyklopíme na vál a rukama dobře zpracujeme pružné nelepivé těsto. Vrátíme ho do mísy, zformuje do bochánku, který potřeme olejem a dáme do tepla kynout na hodinu a půl. Vykynuté těsto na vále krátce prohněteme, opět zformujeme do hezkého bochníčku, nožem uděláme hluboký kříž a dáme péct do trouby vyhřáté na 230 stupňů v pekáčku nebo skleněné zapékací míse s poklicí. Po půl hodině poklici sejmeme a ještě asi 15 minut dopečeme bez ní.


více ZDE

8 komentářů:

  1. Díky za recept, zkoušela jsem a vyšla mi z toho taková (výborná:)) hutná cihla. Nevíte, čím to může být? Děkuju

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, možná špatně vykynuté těsto? Já ho nechala opravdu hodinu a půl, bylo dost tuhé.

      Vymazat
  2. Dobrý den, to já jsem nechala možná i trochu déle...může to být třeba tím, že jsem tam dala půlku té špaldové mouky hrubé?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ne, spíš už překynul, jakmile kyne zase moc dlouho, spadne :)

      Vymazat
  3. Jé aháá...a já myslela čím dýl, tím líp. Tak to zkusím znovu...děkuju!!

    OdpovědětVymazat
  4. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  5. Dobrý deň, mám v pláne dnes vyskúšať Váš recept a mám malý pekáč na chlebík s vnútornými rozmermy: 25 x 12 x 5,5 cm. Vedela by ste mi poradiť pomer surovín do takéhoto pekáča? Alebo aký veľký pekáč ste použila Vy? Ďakujem :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, tenhle chleba jsem pekla v zapékací misce, ve vaší formě by měl také jít.

      Vymazat