STROUHÁNÍ S ROSTLINNOU UZENINOU A PÓRKEM

Po dlouhé době jsem byla zase nakupovat ve Zdravé výživě, tentokrát v Jičíně. Od doby, kdy jsem tam byla naposledy, snad zase podražili. Říkala jsem si, jak je to opravdu nestoudný, ty ceny. Měla jsem v košíku pár věcí: lahůdkové droždí, tofu, sušená rajčata, Solčanku, karob a rostlinnou klobásu (250 g za 66,- Kč) a nechala jsem tam přes pět stovek. Dokonce tam prodávali „bio rakytník“ – jednalo se o dvaceticentimetrovou ustřiženou větvičku s kuličkami rakytníku, jedna stála desetikorunu. Odcházela jsem naštvaná a rozhodnutá, že toho oblbování už bylo dost. Všechno s nálepkou Bio a Eko je tak neskutečně drahý, že zůstává rozum stát. Na druhou stranu mě potěšila zpráva, že i v Hořicích fungují „bedýnky“. Zelenina sice nemá nálepku bio, ale pochází od farmářů z Holovous a okolí.
Rodina toužila už dlouho po „šunkaflekách“, tak jsem je nemohla zklamat. Nechtělo se mi ale válet těsto na domácí fleky, tak jsem udělala strouhání. Je to výborné i tak, možná ještě lepší!
Na oleji zvolna opečeme 2 cibule, dva stroužky česneku, jeden pórek a 500 g rostlinné uzeniny.
Ze 430 g polohrubé mouky, špetky soli a 3 vajec zpracujeme na vále tuhé těsto. Nastrouháme je na hrubém struhadle, necháme čtvrt hodinky proschnout a poté zavařujeme do vroucí osolené vody. Vaříme je pět minut od vyplavání. Hotové strouhání smícháme s opečenou uzeninou, navrstvíme do vymaštěné zapékací mísy a zalijeme 100 ml smetany se třemi rozkvedlanými vejci. Pečeme na 200 stupňů dozlatova. Podáváme se zeleninovým salátem nebo kyselou okurkou.



více ZDE

Žádné komentáře:

Okomentovat