RYCHLÁ KARI RÝŽE

Co dnes k rychlému obědu, když venku je tak krásně a nechci strávit celé dopoledne v kuchyni? Mám ve spíži už týden cuketu a taky tomu tofu, co jsem před pár dny koupila, dnes vyprší platnost  A co tahle scvrklá zapomenutá mrkev? Tak to všechno sdělám, rýže snese všechno!
Na dvou lžících oleje necháme zesklovatět pokrájenou cibuli, přidáme nahrubo nastrouhanou mrkev a lžičku kari koření. Chvíli společně opékáme, ale dáme pozor, abychom nepřipálili. Přisypeme půl kila propláchnuté basmati rýže, krátce osmahneme, osolíme a zalijeme 750 ml horké vody. Přivedeme k prudkému varu, teplotu stáhneme na minimum a pod pokličkou necháme asi 20 minut dusit, dokud se na povrchu rýže neudělají dírky a všechna voda se nevsákne. 
Rýži necháme svému osudu a začneme se věnovat tofu a cuketě. Na oleji osmahneme zase cibuli, bez té se mi špatně vaří, na ni dáme 250 g pokrájeného tofu, měla jsem tofu s řasou, ale použít lze v zásadě jakékoliv. Po pár minutách vmícháme na kostičky nakrájenou cuketu, osolíme a opékáme asi deset minut, cuketa nesmí příliš změknout. Nakonec vmícháme 250 ml rostlinné smetany (použila jsem ovesnou) a 300 g konzervované kukuřice. Můžeme, ale nemusíme, rýži a omáčku promíchat. Zdobíme čerstvým koriandrem nebo petrželkou.


1 komentář:

  1. Vypadá to chutně, je to rychlé a jsou tam samé dobroty - co dům dal dopadlo skvěle.
    Hezké dny.
    Alena

    OdpovědětVymazat