KRTKŮV DORT

Známý dort v čistě rostlinné verzi, je asi tisíckrát lepší než ta kupovaná chemikálie.
V míse promícháme 160 g celozrnné špaldové mouky, 100 g polohrubé bílé mouky, špetku soli, 80 g třtinového cukru Muscovado, ½ lžičky jedlé sody, 2 lžičky kypřicího prášku a 25 g kakaa. Vlijeme 230 ml ovesného mléka a 60 ml slunečnicového oleje, zamícháme a rozprostřeme do vymaštěné menší (20 cm) dortové formy. Pečeme při 180 stupních půl hodiny. Necháme vychladnout a vydlabeme uprostřed plochou mělkou misku, ale ne až do kraje, drobečky samozřejmě nevyhazujeme. Dva banány podélně rozkrojíme a narovnáme je do korpusu.
400 ml kokosového mléka (plechovku dáme předem na dvě hodiny do chladu, aby se oddělila tuhá a tekutá část, tu tekutou nepoužíváme) ušleháme se 30 g agávového sirupu a dvěma sáčky škrobového ztužovače šlehačky. Nastrouháme 100 g hořké bezmléčné čokolády a vmícháme ji do krému, který navrstvíme na banány. Rozdrobené vydlabané těsto nasypeme navrch a přimáčkneme. Dáme chladit.



více ZDE

23 komentářů:

  1. Skvělý recept o víkendu ráda vyzkouším, díky :)

    OdpovědětVymazat
  2. Evi, díky, máme doma Matyáše, budeme slavit...jak dlouho je potřeba nechat uležet, prosím?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já začala ráno a po obědě byl k použití tak jak je vidět na fotce. Pěkně ztuhnul ale až do druhého dne. Tak ať se oslava vydaří! :)

      Vymazat
  3. Škoda, že u nás banány nejsou v oblibě:-( Velice ráda si čtu na vašem blogu. Jsem milovnicí zeleniny a tak tu najdu i spoustu inspirací! Jen ten výběr zeleniny mi v ČR chybí, byla jsem odchována na francouzské kuchyni a trzích s čerstvými produkty:-) Ale snažím se, jak mohu...i v kuchyni se uplatní fantazie, kreace a improvizace:-)

    OdpovědětVymazat
  4. Moc diky za (nejen) veganske recepty! Moc me bavi objevovat veganstvi, prechazim z vegetarianstvi. A tenhle dort se povedl. Chutna jako zakusek. Uzasny! :)

    OdpovědětVymazat
  5. Dobry den, dekuji moc za vsechny veganske recepty, deti maji spoustu alergii, a ted to vypada, ze upecu neco chutneho a bez nasledku :) Rada bych se jen zeptala na par veci: jakou cokoladu prosim pouzivate? A ke slehani kokosove smetany - zkousela jsem asi 2x naslehat hustou cast z kokosoveho mleka z dm, ale nikdy se mi to nepovedlo, je v tom nejaky figl? :) a posledni otazka, vzhledem k alergii na banany, slo by nahradit treba boruvkami, malinami nebo necim? Predem moc dekuji za odpovedi, Dana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, čokoládu do moučníků používám Edelbitter Noir 85%, ale třeba Figaro vyrábí také hořkou čokoládu bez mléka a ta na pečení zcela dostačuje. Kokosové mléko z DM totiž neobsahuje žádné stabilizátory, je ekologičtější, ale nedrží tak dobře, já kupuju značku Franz Josef. Borůvky by mohly svým vysokým obsahem vody krém i těsto "zvodovatět", ale proč ne, zkuste to.

      Vymazat
    2. Dekuji moc za odpovedi, zkusim koupit Franz Josef. Ovoce me napadlo jeste mango, to by mohlo byt sussi..... Dekuji moc :)

      Vymazat
  6. Dobrý den chtěla bych se zeptat jestli nutné použít ovesné mléko, jestli funguje jako pojidlo nebo ho lze nahradit jiným rostlinným mlékem (rýžovym apod.) Děkuji za odp :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, můžete použít jakékoliv jiné rostlinné mléko.

      Vymazat
  7. Dobrý večer, ten krém s kokosovým mlékem je výborný! A mně to teda šlo vyšlehat i s DM kokos. mlekem. Už se nemůžu dočkat zítřka, až ho budeme synovi dávat! Super tip! Dekuji.
    PS: někdy mi ty veganské dezerty přijdou mnohem lepší než ty standardní.

    OdpovědětVymazat
  8. Dobrý den, měla bych dotaz na ten ztužovač šlehačky. Nikdy jsem to nekupovala, můžete mi prosím poradit jaký používáte? děkuji

    OdpovědětVymazat
  9. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  10. Dnes jsem upekla synovi k narozeninám a jen při olizovani nádobí jsem si pochutnavala :-)) jediná nevýhoda je, když vám při vaření pomáhají děti, ty drobky máme teď všude :-)

    Díky za recept

    OdpovědětVymazat
  11. Co možno použiť namiesto stuzovaca šľahačky prosím?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. neznám vaše důvody, proč odmítáte ztužovač, je to pouze glukózu a pšeničný a bramborový škrob, ale pokud ho nechcete používat, nic jiného mě bohužel nenapadá

      Vymazat
    2. Neodmietam,akurát ho nemám doma ☺️

      Vymazat
  12. Výborný dort! Vaše recepty mě ještě nezklamaly, děkuji:)

    OdpovědětVymazat