ŠIROKÉ NUDLE S CIZRNOVOU OMÁČKOU

Cizrnovou omáčku jsem ochutnala v římské veganské restauraci a moc mi zachutnala. Pokusila jsem se ji uvařit doma a myslím si, že se mi povedla :)
V hluboké pánvi rozehřejeme dvě lžíce olivového oleje a zlehka na něm osmahneme velkou pokrájenou cibuli, bazalku (v létě čerstvou, v zimě sušenou), drcenou chilli papričku a nadrobno posekaný stroužek česneku. Vmícháme 250 g cizrny (předem vařené nebo z plechovky), osolíme, podlijeme 250 ml vody a vaříme deset minut. Zjemníme 100 ml ovesné smetany a ponorným mixérem rozmixujeme dohladka. Ochutíme lžící citrónové šťávy. Podáváme s nudlemi z tvrdé pšenice a čerstvým hlávkovým salátem (dnes jsem koupila salát, na kterém byla hlína! Nikdy by mě nenapadlo, jakou mi taková věc udělá radost).


5 komentářů:

  1. Ja som raz mal na šaláte húsenicu, niesla som ju von ako sviatosť oltárnu a všetkým som hovorila aký je ten svet krásny keď už aj v skleníkoch je život....

    OdpovědětVymazat
  2. Dnes jsem Evo vaši omáčku připravila k obědu a je skvělá, jen příště dám trochu víc česneku, to už je jen drobnost.
    Jsem tak ráda, že se zde mohu tolik inspirovat a vařím mnohem pestřeji než některé mé vrstevnice :O))).
    Pěkné dny.
    Alena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Za mě by tam ten česnek nemusel být vůbec, každému podle jeho chuti. Jsem ráda, že vám omáčka chutnala :) Krásný den

      Vymazat
  3. Tak to je super receptik,bezva kombinace obiloviny s luštěninou😃

    OdpovědětVymazat