KOSTIVALOVÁ MAST

Zdá se, že musím vyzkoušet většinu bylinek na vlastní kůži, abych o nich mohla vůbec psát knihu. Tentokrát mě navštívil zánět achilovky. Chtěla jsem si ulehčit práci a koupit si mast v lékárně, ale bohužel nabízejí pouze s prasečím sádlem, což je pro mě samozřejmě nepřijatelné. Poprosila jsem tedy svého hodného muže, aby mi v zahradě vyryl kořeny kostivalu, teď je na to dokonce ta nejvhodnější doba, dokud nevyrašily listy.
150 g čerstvého kořene kostivalu dobře omyjeme a nastrouháme na jemném struhadle nebo nasekáme nadrobno v robotu. Vložíme do rendlíku s 80 ml panenského slunečnicového oleje a 80 g lékárenské vazelíny a hodinu zahříváme ve vodní lázni, voda nesmí vřít, musí mít asi 70 stupňů. Po hodině olej přecedíme přes gázu. Mažeme několikrát během dne. Na noc je vhodné postižené šlachy nebo kosti zabalit do čerstvého nastrouhaného kostivalu.


7 komentářů:

  1. Paní Evo, tento recept přišel jak na zavolanou. Slyšela jsem, že se kostival. mastí mažou i klouby po operací. Čeká mě výměna kolenního kloubu, tak se ptám. Víte o tom něco? Zda se může mazat i čerstvá jizva atp.
    Děkuji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, byla jsem na operaci s kolenem před několika lety a obklady z čerstvého kostivalu mi velmi pomohly. Nastrouhala jsem čerstvý kořen, zabalila do velkého kapesníku, přiložila na koleno a na noc převázala obvazem, kostival do rána v kapesníku dočista vyschl. Takhle jsem to dělala dva týdny. Pokud chcete použít mast, i ta je vhodná k jemnému vmasírování do okolí jizvy. Po pár dnech, až se jizva zatáhne, můžete klidně vtírat i do ní. Přeji co nejméně bolesti a rychlé zotavení :)

      Vymazat
  2. Já zrovna nyní řeším čím mazat ruku - již skoro měsíc mi brní poslední článek malíčku, asi namožené karpály. Rozcvičuji, ale zatím nepomáhá, mazala arnikou, konopnou mastí a nic.
    Tak vám přeji, aby kostival zabral.
    Alena

    OdpovědětVymazat
  3. Dobrý den krasny blog.Prosím čím se dá nahradit vazelina.dekuji Pavla

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj, vyzkoušela jsi někdy třeba mast z CBD? Já to právě nově testuji a jsem z toho velice nadšená. Kor teda, že je to další z mastí, které jsou opravdu na přírodní bázi a neni do toho ani přimíchána žádná chemie:) Kupuji z webovek cibdol

    OdpovědětVymazat