MAKOVEC S JABLKY

Nechala jsem se inspirovat receptem na stránce Veselé Borůvky, trochu jsem ho pozměnila.
Je to výtečně vláčný bezlepkový koláč plný vápníku. Pokud nemáte vlastní slepičky, nekupujte prosím alespoň vejce z velkochovu.
V míse promícháme 4 nahrubo nastrouhaná jablka, 80 g špaldového sirupu (nebo jiného sladidla), 3 celá vejce, 200 g mletého máku a 100 g mletých mandlí. Nakonec vmícháme 2 lžičky kypřicího prášku a ½ lžičky jedlé sody. Pečeme v malém vymaštěném pekáčku asi 45 minut při 180 stupních.


14 komentářů:

  1. Děkuji za tip! Moc rád vyzkouším :)

    jestli váš zajímá ochrana životní prostředí určitě mrkněte i na můj blog www.ekonarium.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Osladila jsem buchtu lžící medu a 1 banánem, přidala hrst ovesných vloček a výsledek je velice chutný. :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Vejce skoro nepoužívám a teď v době půstu už vůbec ne,takže nahrazeno namočeným lněným semínkem a naprosto VYNIKAJÍCÍ. Děkuji za nápad :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Vynikající makovec, ukládám mezi oblíbené :-) Ubrala jsem sice mák, ale zato přidala po dvou lžicích pohankové a kaštanové mouky, takže bezlepková varianta zůstala zachována. Jako sladidlo jsem použila domácí švestkovou přesnídávku a necelou lžíci medu (příště vyzkouším švestkový sirup nebo sušené švestky), okořenila trochou skořice a badyánu, který se skvěle hodí k máku, a výsledek fantastický! Děkuji za inspirativní recept!

    OdpovědětVymazat
  5. Dobrý večer, paní Evo lze použít stejné množství medu jako toho špaldového sirupu ? Děkuji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobré ráno, s medem jsem to nezkoušela, možná bych ho použila trochu méně :)

      Vymazat
  6. Paní Evo, je výborný, medu jsem dala něco přes 60 g a je sladký akorát, děkuji 🙂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Záleží vždy na jablkách, nakolik jsou sladká. Někdy stačí i polovina cukru.

      Vymazat
  7. Opravdu ho pečete 45 minut? Protože mně už po 25 minutách přišel hotový, zhora dokonce trochu tmavší...
    Už jsem ho jednou pekla a nemohla si ho vynachválit. Ale na tu dobu (mého tehdejšího) pečení si nějak nepamatuju.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Všechny teploty a časy pečení jsou takové, jaké jsem použila já. Pokaždé je nutno zohlednit výkon vaší vlastní trouby, vaše zkušenosti s pečením a čas a případně i teplotu přizpůsobit. Přemýšlela jsem, zda tyhle údaje vůbec uvádět, když každá trouba peče trochu jinak. Já navíc celou zimu peču v kamnech na dřevo a tam je to opravdu trochu jiné. Možná by bylo nejlepší používat takové pokyny, jaké bývaly ve starých kuchařkách: V dobře vyhřáté (případně středně či mírně vyhřáté) troubě pečeme dozlatova, dokřupava, dokud nezrůžoví. Či, jak se mi líbí u Anuše Kejřové - neboří-li se prst, je dosti. :)

      Vymazat
  8. Dobrý den, jak byste nahradila mandle při alergii na ořechy?
    Děkuji!

    OdpovědětVymazat
  9. Dobrý den, přesně takový recept hledám pro dceru s celiakií. Samozřejmě tam nedám špaldový sirup, protože pak už pernik nebude bez lepku. Možná by stálo za to informací o bezlepkovosti neuvadet, někomu by to mohlo způsobit velké zdravotní problémy. A teď jdu na něj 😀

    OdpovědětVymazat