KOPŘIVAČKA

Kdy, když ne teď? Nebojte se jí, je výborná!
Na dvou lžících rostlinného másla nebo oleje osmahneme dvě pokrájené naťové cibulky a 40 g ovesných vloček. Přilijeme 1,3 l sojového mléka rozkvedlaného se šťávou z poloviny citrónu, osolíme a vmícháme 100 g opraných a pokrájených kopřiv (můžete přidat i další jarní bylinky – šťovík, kontryhel, kostival, řeřišnici, vrbinu penízkovou, medvědí česnek apod.). Vaříme pět minut, podle chuti dokyselíme.


8 komentářů:

  1. Mňam...to je recept podle mé chuti, už se těším, děkuji a zdravím. Šárka

    OdpovědětVymazat
  2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  3. Děkuji moc za inspiraci :). Dala jsem místo sójového domácí mandlové/kešuové a znásobila počet kopřiv :) Tím, že jsem kopřivy nechala chvíli povařit, polévka byla smetanová a lahodná, kopřivy nebyly vůbec tuhé a krásně se rozplývaly :).... většinou dělám všechny polévky krémové, takže i kopřivovou (vypadá pak jako špenátová), ale tohle pro mě byla skvělá inovace! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, ani já jsem neměla kopřivy tuhé, pět minut varu úplně postačí. Zkuste někdy přidat i ty další bylinky, polévka jenom získá :)

      Vymazat
  4. Tak já přidala kromě kopřivy i medvědí česnek,jiné bylinky jsem v zahradě nenašla.Místo sojového mleka, polotučné a také nám s mužem ochutnala:-)Jen děti ji odmitly:-(Prave se mi louhuje caj z pampelisek.A Vaší knihu Bylinek na taliri už mám objednanou:-)Krásnou neděli!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Objednanou? To asi není moje kniha. Žádnou knihu Bylinky na talíři jsem nenapsala :) Krásnou neděli!

      Vymazat
  5. Omlouvám se!Je to samozřejmě Zahrada na talíři:-) Teď jedu v bylinkach,tak je vidím všude;-)

    OdpovědětVymazat