POLÉVKA MISO

Miso je fermentovaná pasta ze sóji, obilí nebo rýže a je velmi zdravé, protože přispívá ke zdravé mikroflóře našich střev. Nesmí se vařit.
Polévku miso mám moc ráda a radím vám ji vyzkoušet, pokud ji ještě neznáte. Tenhle recept je ze zimních Dobrot, časopisu společnosti Country Life, v jejíchž prodejnách miso také koupíte, a to několik různých druhů. V této polévce je použito mugi miso.
Asi 10 cm řasy kombu namočíme na půl hodiny do vody, aby nabobtnala, poté ji nakrájíme a vrátíme do vody, ve které se máčela.
V hrnci rozehřejeme dvě lžíce oleje a pět minut na něm opékáme jeden pórek a 200 g mrkve, oboje na nudličky nakrájené. Přidáme řasu i s vodou a 200 g na kostičky nakrájeného tofu natural. Zalijeme litrem vody a krátce povaříme, mrkev musí zůstat poloměkká. Hrnec s polévkou odstavíme, do misky nabereme sběračku polévky, necháme trochu zchladnout a rozmícháme v ní 3 – 4 lžíce misa. Po chvíli vrátíme do polévky a pokud je třeba, polévku ochutíme Tamari nebo Shoyu, můžeme ji i normálně osolit.



3 komentáře:

  1. Dobrý den paní Evo, včera jsem si udělala svoji první Miso polévku a byla to lahoda. :-) Dnes jsem si ji vzala do práce na snídani, opatrně jsem ji ohřála. Teď jsem se na jednom webu dočetla, že se Miso polévka musí sníst hned po uvaření a neměla by se ohřívat. Můžu se zeptat co si o tom myslíte?
    Děkuji za Vaše skvělé recepty.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, také jsem milovník miso polévek :) Nešetrným ohřevem zničíte právě ty důležité a zdravé enzymy, které v misu jsou, takže polévku ohřejte opravdu opatrně.

      Vymazat