ŠTRÚDL TROCHU JINAK

Kdybyste měli chuť trochu upgradovat tenhle všem důvěrně známý moučník, zkuste tuhle verzi, zaručeně nebudete litovat.
Nejlepší je samosebou domácí lístkové těsto, můžete ale klidně použít koupené. 
700 g na kostičky nakrájených jablek vložíme do rendlíku spolu se 60 g arašídového másla, dvěma lžícemi rumu, dvěma lžícemi rapadury (nebo cukru) a dvěma lžícemi kdoulové šťávy (nebo citrónové šťávy). Dusíme, dokud se arašídové máslo s jablky nespojí a nevytvoří krémovou (ne však rozvařenou!) náplň. Plát lístkového těsta posypeme kukuřičnou strouhankou nebo jemně mletými ovesnými vločkami a poklademe jablečnou náplní. Zatočíme nebo z obou stran přehneme ze stran, podle toho, jak to máme raději. Šál přeneseme na plech s pečicím papírem, potřeme rumem a pečeme při 200 stupních dozlatova. Množství jablek je na jeden šál.


3 komentáře:

  1. Pěkný den, paní Evo,
    zní to přímo skvěle, určitě co nejdříve vyzkouším, protože štrúdl se u nás doma těší velké oblibě! :)
    Krásné listopadové dny, Peťka :)

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to vypadá velmi chutně, určitě obměnu zkusím, štrůdl milujeme doma všichni :)

    OdpovědětVymazat
  3. Měla jsem chuť upgradovat a zaručeně jsem nelitovala, přesně jak píšete ;-) K arašídovému máslu jsem přidala i trochu domácího másla z vlašských ořechů a navíc jsem dosladila pokrájenými rozinkami a povrch náplně poprášila skořicí, která mi ke štrůdlu neodmyslitelně patří. Těsto domácí, nikoli však lístkové, a výsledný moučník zatím každému moc chutnal :-) Velice děkuji za upgrade!

    OdpovědětVymazat