BESTIE

První kniha, kterou jsem od Dominika Dána četla, koupila jsem si ji na doporučení kamarádky. Je vidět, že autorem je skutečný policista, žádný intelektuál a dialogy tomu odpovídají. Drsné prostředí vyžaduje buranské detektivy, žádné salónní Poiroty. Příliš mi nevyhovuje styl psaní, množství trojteček, nedopovězených vět, ne příliš jasných náznaků, jako by autor sám nevěděl, jakým způsobem vyjádřit to, co chce čtenářům říct. Ale o to je to autentičtější, umím si představit, že takhle se mezi policajty mluví i uvažuje.
Zpočátku jsem byla překvapená autorovým nostalgickým postojem k minulému režimu - stranické průkazy, agenti STB, nechuť ke všemu ze Západu. Ale nakonec jsem si řekla, že je to pochopitelné, u VB nemohli sloužit nestraníci a je vlastně dobře, že se autor nepřetvařuje.
Knížka velmi pěkně odsejpá, měla jsem ji přečtenou za dvě odpoledne. Přečtu ještě jednu, abych si udělala lepší obrázek, ale mezi oblíbené kousky se nezařadí, stejně jako autor.



3 komentáře:

  1. Od tohohle autora jsem ještě nic nečetla. Jestli to odsejpá, tak možná jeden titul zkusím. Ikdyž mám raději Poirota než drsnou školu...
    Hezký večer
    Stáňa (http://werka13.blog.cz)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jeho knihy jsou vesměs oblíbené, tak snad nebudete zklamaná :) Hezký den, Eva

      Vymazat
  2. Příští týden ji manžel dostane k narozeninám, slyšela jsem na tuto knihu chválu, tak jsem ji koupila...taky si ji pak asi přečtu.

    OdpovědětVymazat