ČERNÝ RYBÍZ ZASTUDENA

Doufám, že už vás zatím moje marmelády nenudí. Ještě budou 
Kilo černého rybízu dáme do mixéru a mixujeme a mixujeme a mixujeme dohladka. Vsypeme kilo přírodního cukru a opět mixujeme, měla by vzniknout tmavě rudá hustá pasta. Nalijeme ji do vyvařených skleniček, převážeme celofánem a uklidíme do sklepa. A teď se děj vůle boží. Je to starý babičkovský recept a já tedy předpokládám, že babičky věděly, co a jak a že rybíz za měsíc nevyhodím plesnivý!

5 komentářů:

  1. Zhruba před dvaceti lety jsem takovou marmeládu dělala. Vydržela poměrně dlouho, nezplesnivěla, přes zimu do jara jsme ji snědli... :-)
    Myslím, že nemusíte mít strach
    Ludmila

    OdpovědětVymazat
  2. Zkusila jsem z červeného, chuťově výborná! Tak také budu doufat, že to přežije :) Děkuji za recept! Míša

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Michaelo, u más se tahle marmeláda dělala léta, ale máma vždycky říkala, že jde jen z černého rybízu. Obsahuje velké množství "něčeho", kvůli čemu to právě jde zasyrova. A dávala nám ji vždycky při nemocech, protože obsahuje hodně vitamínu C.

      Vymazat
  3. Já ji dělám podobně mnoho let,plním do skleniček od jogurtu a nahoru na marmeládu kápnu trošku rumu nebo jiného alkoholu, cca 1 káv.lžičku na 3-4 skleničky.Zavřu kovovým víčkem, uložím do sklepa a nikdy se mě žádná nezkazila.Míváme je takto i dlouho do jara.

    OdpovědětVymazat