JEDLÉ LETNIČKY

ČERNUCHA
Černucha, zvaná také černý kmín nebo latinsky nigela sativa, je koření prospěšné zdraví, léčivka a navíc krásná letnička, která vám ozdobí záhon. 
Nemusíte kupovat semínka v zahradnictví, kde zaplatíte zhruba jednu korunu za jedno semínko (!), ale klidně zasejte koření, jako jsem to udělala já. To se dá pořídit mnohem levněji, zhruba od 60 do 70 korun za 100 g.




LEN
Len je vysoká a něžně kvetoucí modrá letnička, která se odpradávna používá na tkaní látek (vzpomeňte na Krtka a kalhotky!) a zároveň je to velice zdravá potravina, lněné semínko lnu by mělo tvořit trvalou součást našeho jídelníčku.
Kupte za pár korun lněné semínko v obchodě s potravinami a na jaře je zasijte na záhon, odvděčí se vám krásnými bleděmodrými kvítky (mně už pomalu odkvétá).


2 komentáře:

  1. Černušky mám na záhrade hromadu, ale nikdy by ma nenapadlo, že sadá použiť ako korenie.

    OdpovědětVymazat
  2. Takto si do záhradky okrem ľanu vysievam aj pohánku, pšeno, pestrec mariánsky a bylinky na klíčenie zo zdravej výživy ... ale černuška mi tento rok chýba...

    OdpovědětVymazat