HUMMUS

Podle Romana Uhrina.
Den předem namočíme 200 g cizrny, druhý den vodu vyměníme a uvaříme ji doměkka, slijeme, necháme vychladnout a rozmixujeme spolu se dvěma lžícemi slunečnicového oleje a 4 stroužky česneku. 120 g sezamu umeleme na kávovém mlýnku nebo v mlýnku na mák a rozmixujeme se 4 lžícemi slunečnicového oleje a špetkou soli. 
Smícháme cizrnu a sezamovou pastu, přidáme 2 lžíce citrónové šťávy, lžičku soli, půl lžičky mletého koriandru a 100 ml jablečného moštu, nejlépe čerstvého, doma dělaného. 
Všechno umícháme do hladkého krému, pokud chceme humus řidší, přidáme jablečný mošt. Podáváme jako pomazánku nebo s bramborovými plackami a indickým mangoldem.


více pomazánek TADY

11 komentářů:

  1. Dobrý den, můžete mi, prosím, doporučit, jaký používáte mixér? Děkuji a hezký den. Klára

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrý den, zrovna se porozhlížím po dobrém mixeru. Stále byste doporučila Optimum 9400

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, stále. Je to skvělý přístroj. Narozdíl od Kitchen Aid, který mám také a u kterého jsou to vyhozené peníze. :)

      Vymazat
  3. Ještě chybí otazník :) Díky za odpověď.

    OdpovědětVymazat
  4. Ještě chybí otazník :) Díky za odpověď.

    OdpovědětVymazat
  5. Díky a ještě jeden dotaz - zvládá i menší množství pro jednu osobu?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je mi jasné, spíš mě zajímalo jestli to tak odpovídá té jedné porci - popř. jedné větší porci :) Děkuju
      Ještě poznámka mimo téma, máte nějak špatně nastavený čas vložení příspěvků.

      Vymazat
    2. To se nedá takhle říct, nevím, kolik sníte s hummusem chlebů nebo placek, mně stačí jeden nebo dva, jiný jich sní pět. Řekla bych odhadem, že jednu porci by mohl zvládnout. Čas vložení příspěvků neřeším, je mi to fuk :) Ale díky za upozornění.

      Vymazat
  6. Dobře, díky za odpovědi a jinak krásný a inspirativní blog i kniha :) Krásné dny.

    OdpovědětVymazat