SVÍČKOVÁ OMÁČKA S PEČENÝM TOFU

100% vegan
Naprosto dokonalé jídlo! Když jsem si šla ráno na záhonek pro celer, dostala jsem na něj takovou strašnou chuť, že jsem ho půlku snědla jen tak syrovej, jako jablíčko. 
Na dvou lžících oleje necháme změknout velkou pokrájenou cibuli, přidáme na kostičky nakrájené tři mrkve, dvě petržele a půlku celeru, okořeníme trochou nasekané celerové nati, oloupaným citrónem zbaveným jadérek nakrájeným na kolečka, 3 bobkovými listy a lžičkou čerstvě nadrceného hořčičného semínka. Zasypeme dvěma lžícemi třtinového cukru a chvíli společně opékáme. V 800 ml sojového mléka rozkvedláme 70 g polohrubé mouky, vlijeme k zelenině, osolíme a přidáme dvě kostky přírodního tofu. Vaříme na mírném ohni do zhoustnutí. Já jsem musela odejít na zahradu kvůli poradě ohledně sázení stromů a omáčka se mi připálila, takže pozor na to! 
Uvařené tofu vyjmeme z omáčky, nakrájíme je na plátky, pokapeme sojovou omáčkou a olejem a upečeme v troubě dozlatova. Z omáčky vyjmeme také bobkový list a citrón a rozmixujeme ji. Někdo ji pasíruje přes cedník, ale já mám moc ráda, když v ní jsou drobečky zeleniny. Podáváme s celozrnným houskovým knedlíkem. Na recept se mě neptejte, vyčetla jsem ho v jedné knížce a je to takovej nesmysl, že jsem se u toho strašně natrápila a navztekala. Chvíli jsem myslela, že poletí slepicím, ale nějak to dopadlo. Prostě si udělejte takovej, jakej máte rádi 



více TADY

1 komentář:

  1. Opravdu výborná omáčka! Nejdřív jsem přemýšlela, že pro urychlení přeskočím vaření tofu a dám ho rovnou do trouby, což by byla chyba. Vařením totiž dostane nadýchanější konzistenci a po upečení je luxusní.

    Jako přílohu jsem vařila knedlík ze špaldové mouky podle http://www.zdravapotravina.cz/prilohy/knedlik-ze-spaldove-mouky
    Jen jsem dala pouze 350 g špaldové mouky a polohrubou vynechala. Moc se povedl a celkový výsledek byl na jedničku s hvězdičkou.

    Děkuji!

    OdpovědětVymazat