PLACKY

S podzimem nastanou nejrůznější radovánky a jednou z nich jsou placky pečené přímo na kamnech. V tomto směru studené počasí vítám a těším se na plackobraní 
Tohle není recept, takže vám nepovím, kolik čeho, protože jsem to neodměřovala a vy určitě přijdete ještě na lepší pochoutku. Placky jsou z vařených brambor, polohrubé mouky a trochy olivového oleje, po upečení je prima olejem placky ještě potřít. Pomazánka je z lahůdkového tofu, sušených rajčat, syrové strouhané mrkve, česneku, soli, chilli a olivového oleje. Všechno dohromady rozmixované v robotu. Byla to dobrota!


2 komentáře:

  1. Zdravím, na vašem blogu jsem našla spoustu zajímavých receptů, některé jsem přepsala a určitě vyzkouším. Jen se chci zeptat, co bych mohla do jídel použít místo tofu, hrašky a jiných veganských surovin? Je mi jasné že místo sójového mléka dám kravské, místo sójového masa, normální maso atd. Můj přítel je totiž pořádný masožrout :D
    Děkuji odpověď a hlavně inspiraci co vařit. K.

    OdpovědětVymazat
  2. Co se týče placek, zkuste placky ze syrových brambor a mouky, soli. To je vše, stačí jen natřít na rozpálené pláty kamen. Potřebujete špachtli na otáčení. Nejlepší jsou s kysanou smetanou. Je to typická slezská specialita, která se kdysi dělala v každé chalupě.

    OdpovědětVymazat