FORZÝTIE

Zuzana, která má blog "A dá se to zkvasit?" mě udivila informací o forzýtii, kterou jsem (hanba mi) nepovažovala nikdy za léčivou rostlinu. Údajně v tradiční čínské medicíně byly používány plody forzýtie k léčbě různých kožních infekcí, jako střevní antiparazitikum a dokonce pro harmonizaci menstruačního cyklu. Její kořeny léčí nachlazení, zatímco odvar z větévek a listů pomáhá při léčbě rakoviny prsu. Zdá se, že tento krásný keř má blíže k ženám než mužům.
Léčebný potenciál forzýtie potvrdily i moderní laboratorní testy. Má prokázané antibakteriální, protinádorové a protizánětlivé účinky.
Květy léčivé nejsou, ale prý čaj z nich uvařený připomíná čaj z jasmínu. tak to vyzkoušíme.

Dnešní den byl deštivý a studený, myslím si, že ještě několik takových dní a z květů nebude nic. Tak jsem si zmoklá kvítka přinesla domů, usuším je a vyzkouším ten jasmínovo-zlaticový čaj.



Dneska jsem si teda uvařila čaj z květů forzýtie, kterej měl chutnat jako jasmínový čaj. No .... vypila jsem ho :)


více o různých bylinách najdete na https://www.facebook.com/KucharkaZeSvatojanu

2 komentáře:

  1. Dobrý den, podle literatury jezlatice jedovatá. Květy nejsou? Nedaří se mi to nikde dohledat... Děkuji za odpověď.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. dobrý den, mrkněte sem: https://www.webmd.com/vitamins/ai/ingredientmono-1103/forsythia

      Vymazat