MAKOVO-TVAROHOVÝ DORT

Můj milovaný muž má dnes narozeniny a nejradši ze všech moučníků má tvarohové, makové a čokoládové, tak jsem to spojila v jeden dort.
V misce ušleháme 300 g tvarohu se dvěma celými vejci, 70 ml oleje, 50 g třtinového cukru, vanilkovým cukrem a strouhanou citrónovou kůrou. Pečeme ve vymazané a vysypané dortové formě o průměru 20 cm 30 minut na 180 stupňů. Necháme zchladnout a vyjmeme z formy, kterou umyjeme a znovu vymastíme a vysypeme. Umeleme 120 g máku, spaříme ho 170 ml vroucího mléka a necháme hodinu nabobtnat. Po hodině vmícháme 2 žloutky, 70 g třtinového cukru, 100 g polohrubé mouky, 1 lžíci kypřicího prášku a sníh ze dvou bílků. Pečeme opět 30 minut na 180 stupňů. Ve vodní lázni rozpustíme 100 g dobré čokolády s 50 g másla, 80 ml smetany ke šlehání a dvěma lžícemi kakaa. Dobře promícháme na hladký krém a polovinou potřeme tvarohovou polovinu dortu. Čokoládový krém posypeme nahrubo nasekanými mandlemi a zakryjeme makovou polovinou. Povrch potřeme druhou polovinou čokoládového krému a opět ozdobíme mandlemi. Necháme ztuhnout.


více ZDE

6 komentářů:

  1. Moc zdravím, možná hloupá otázka, ale nepatří do toho tvarohového základu nějaká mouka? Moc děkuji:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vidíte, já už si to nepamatuju, zdá se, že by tam nějaká mouka být měla, že ano :) buďto jsem to zapomněla napsat nebo tam nepřijde, do některých těst se totiž mouka nedává..a teď babo raď :))

      Vymazat
    2. :-) no, já už to mám v troubě. Akorát jsem to musela přelít do formy na srnčí hřbet, protože mi to z normální formy teklo:-( je to opravdu dost řídké, ale vypadá to, že to snad ztuhne:-) tak uvidíme, jak to dopadne, já sem pak napíšu. Jinak moc děkuji za všechny Vaše recepty. Mám už jich hodně vyzkoušených a každou neděli se dozvím další nový:) mějte se moc krásně, ať se Vám daří:-)

      Vymazat
    3. No to jsem sama zvědavá, jak to dopadne :)

      Vymazat
    4. Nakonec to dopadlo dobře:-) možná by to trochu mouky sneslo, ale spíš to bylo tím, že jsem byla nedočkavá a vyklopila brzy z formy, ale nakonec to dobře dopadlo:-) Moc děkuji....:-)

      Vymazat