ŘEPNÝ DORT S ČOKOLÁDOU

Naprosto dokonalý dort, namouduši!
Jednu větší červenou řepu omyjeme, zabalíme do alobalu a v troubě vyhřáté na 200 stupňů pečeme asi hodinu a půl. Vychladlou řepu oloupeme a rozmixujeme na pyré dohladka. Vešleháme 3 celá vejce, 70 ml slunečnicového oleje, 100 g třtinového cukru, 100 g hladké mouky, 70 g celozrnné mouky, 2 lžičky kypřicího prášku, 1 lžičku jedlé sody a 70 g karobu. Dobře rozšleháme, vmícháme 100 g sušených brusinek, 50 g sekané čokolády a nalijeme do vymaštěné a kokosem vysypané dortové formy. Pečeme na 200 stupňů asi 45 minut, stav kontrolujeme špejlí. Hotový dort ozdobíme karobovou polevou a strouhaným kokosem nebo oříšky. Poleva: 4 lžíce rozpuštěného kokosového oleje, 2 lžíce javorového sirupu, 2 lžíce karobu.


více ZDE

19 komentářů:

  1. Dobrý den, souhlasím, naprosto dokonalý dort !!!
    Recept už mám zařazený mezi své stálice 🙂
    Děkuji za něj.

    OdpovědětVymazat
  2. Připojuji chválu tomuto dortu ;-) Použila jsem jen celozrnnou mouku (špaldovou a pohankovou), po upečení jsem dort potřela rybízovou marmeládou a posypala kokosem a výsledek byl skvělý!

    OdpovědětVymazat
  3. už jsem dort dělala několikrát a pokaždé vychází těsto velice husté, nedá se nalít do formy, musím ho pracně rozetřít. proč to?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejspíš proto, že je v těstě málo tekutin a víc mouky. Vadí vám to v něčem? :)

      Vymazat
  4. Prosím vás, kolik by měla vážit taková 1 větší řepa?

    OdpovědětVymazat
  5. Dobrý den, prosím vás kolik by měla vážit taková 1 větší řepa?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, zrovna nemám žádnou doma, abych vám ji zvážila, ale větší řepa v mém podání má asi 8 - 10 cm v průměru :)

      Vymazat
    2. Já jsem měla doma 5 malých řep, takže jsem pomocí objemu vypočítala (snad dobře), že 9 cm velká uvařená řepa by měla vážit cca 464 g. Svých 5 řep jsem tedy ještě doplnila vařenou mrkví a petrželí. :-)

      Vymazat
    3. Vy jste dala do dortu petržel? :-O

      Vymazat
    4. Ano. Jednou jsem dělala petrželový chlebíček, takže když jsem potřebovala náhradu za řepu sáhla jsem právě ní a mrkvi.

      Vymazat
    5. Tak to jste odvážná žena! :)

      Vymazat
  6. Dobrý den, tenhle Váš dort peču opravdu ráda. Není to žádná nadýchaná buchta, ale chuťově je pro mne úžasný. Babička má řepu ve sklepě, kde vyvěrá slabý pramen vody, takže je tam úžasné klima a všechna zelenina tam vydrží v perfektním stvu. Je duben a my si zase přivezli super šťavnatou řepu a jdu péct. Vše dělám v malé Remosce a nedám na ni dopustit. Řepa je tam za půl hodinky upečená a pak i dort. Za recept děkuji. A za mnoho jiných. Sem tam si recept upravíme, ale jinak jste pro mne úžasně inspirativní. Dnes jsem dokonce vařila svůj první odvar z pampelišky. Ještě jsem ale neochutnala. Zatím chladne. Děkuji za vše a za sdílení :-) Hezké jarní dny přeji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju vám Emilko za milý komentář a přízeň, krásné jaro!

      Vymazat
  7. Tak tento vyzkousim s kakaem, syn miluje cokoliv cokoladoveho a za chvili ma ma narozeniny. Mam na vas dotaz, jde karob nahradit kakaem? A jak je asi velka dortova forma? Dekuji za pripadnou odpoved.

    OdpovědětVymazat
  8. Muj Muj nejobliben dort. Pekla jsme snad uz 30x. Jen musim napsat, ze ho pecu vyrazne kratsi dobu nez mate mate uvedeno a to asi 25 min. Jinak je dost vysuseny.
    Dekuju za recept.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. každá trouba peče jinak, já píšu časy své trouby, jak bych také mohla jinak?

      Vymazat
    2. Jasne, ja to chapu. Nechtela jsem kritizovat, snad jste si to nevylozila spatne. Jen jsem chtela upozornit, kdyby nekdo zkousel poprve, tak aby byl pripadne opatrny.
      Dneska zrovna pecu synovi k svatku. Mejte se a tesim te na novou kucharku!

      Vymazat