BEZLEPKOVÝ DORTÍK S RYBÍZEM

Druhým pokusem s bezlepkovou směsí je výborný ovocný dortík. Nenajdete v něm ani cukr a přesto je lahodný a sladký. Myslím, že pokus dopadl skvěle. Bezlepková mouka je trochu zvláštní, ale myslím, že se na ni dá zvyknout.
V míse prsty promícháme 120 g rostlinného másla (např. Alsan), 240 g bezlepkové mouky, lžičku kypřicího prášku a špetku soli, Vznikne drobenka, do které přidáme jeden rozmačkaný banán a 40 g hrozinek. Rukama důkladně prohněteme dohladka a vtlačíme do vymaštěné větší dortové forrmy (25 cm). Necháme zvýšené okraje.
V dobrém mixéru rozmixujeme 300 g černého rybízu (čerstvého či mraženého), 300 g vypeckovaných čerstvých datlí (sušené předem namočíme, aby změkly), 200 ml mandlové smetany a 40 g tapiokového škrobu (můžeme použít i kukuřičný nebo bramborový škrob). Vzniklý krém rozetřeme na korpus a pečeme při 180 stupních 45 minut.



5 komentářů:

  1. Teda to vypadá báječně. Sice kvůli tomu bezlepkovou mouku kupovat asi nebudu, nahradím jinou :o)).
    Pěkný den.
    Alena

    OdpovědětVymazat
  2. Zkusila jsem upéct z této směsi perníčky a linecké.Se zpracováním ani s pečením nebyly potíže.Perníčky byly chutnější asi díky koření.Nicméně oboje cukroví obstálo na výbornou v konkurenci s ostatními druhy vánočního pečiva:-)Ale naslano se mi nedaří.

    OdpovědětVymazat
  3. Dnes jsem vyzkoušela, místo bezlepkovky jsem použila špaldovou mouku a místo rybízu ostružiny a koláč byl výborný :-) děkuji za inspiraci

    OdpovědětVymazat
  4. Bezlepkovou mouku doma nemám, ale mám mlýnek na mouku, tak jsem se jala vyrobit si čerstvou domácí směs - dohledala jsem si složení oné bio bezlepkové směsi na pečení a za chviličku byla mouka na světě ;-) Výsledné těsto bylo krásně vláčné a moc dobře se s ním pracovalo. Do ovocné směsi jsem použila mražené lesní plody a místo tapiok. škrobu jsem dala sáček vanilkového pudinku. Můj výsledný dortík "bezlepek" vypadá naprosto stejně jako zde na fotce a stejně jako paní Eva ho hodnotím na výbornou :-) Moc děkuji za skvělý recept, ke kterému se určitě brzo vrátím!

    OdpovědětVymazat
  5. Luxusní !!! Bezlepkovou směs jsem sice nekoupila, ale využila jsem Váš recept na Křehký ovocný koláč a použila z něj korpus. Rybízovo-datlová náplň nemá konkurenci. Užrala bych se :-)))) Děkuji.

    OdpovědětVymazat