KVĚTÁKOVÁ POLÉVKA SE ZELENOU ČOČKOU

Pěkně velký kotel výborné polévky.
350 g zelené čočky namočíme přes noc do vody. Na třech lžících oleje necháme změknout cibuli, zasypeme třemi lžícemi špaldové mouky a umícháme cibulovou jíšku. Zalijeme 2 litry zeleninového vývaru, přidáme scezenou čočku a 1 kg květáku rozebraného na růžičky. Vaříme 20 minut, okořeníme čerstvě mletým pepřem, ochutíme dvěma lžícemi lahůdkového droždí a rozmačkáme šťouchákem na bramborovou kaši. Osolíme a vmícháme dvě pokrájené naťové cibulky. Na talíři hojně posypeme sekanými divokými bylinkami.


více ZDE

3 komentáře:

  1. Jsme doma polévkoví, takže mám radost, že tady u vás nacházím tolik bezva polévek. Ukládám si recepty a budu zvědavá jak nám budou chutnat :o)).
    Krásné dny.
    Ála

    OdpovědětVymazat
  2. dobrý den, mám takový technický dotaz ohledně polévky, dochucenou lahůdkovým droždím. Vařila jsem květákovou s čočkou (dala jsem ale červenou), na závěr přidala l. droždí dle receptu. Polévku jsem přes noc nechala stydnout ve sklenici. Nicméně polévky "bublinkuje", proces pokračoval i dneska v ledničce. Nejdřív jsem měla strach, že se zkazila, pak mi došlo, že za to může možná to droždí. Může tak v polévce lahůdkové droždí nastartovat (zdravé) kvašení, je možné polévku tedy konzumovat nebo se musí sníst pouze za čerstva? Děkuji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, lahůdkové droždí slouží pouze a jenom k dochucování pokrmů, v žádném případě nemůže být příčinou kvašení. Vzhledem k panujícím teplotám se domnívám, že vám polévka prostě a jednoduše zkysla :)

      Vymazat